כמה עולה קידום אתרים אורגני?

קידום אתר בגוגל

קידום אתרים אורגני, SEO, שיווק באמצעות מנוע החיפוש של גוגל הוא אחת השיטות המוצלחות ביותר להנעה של לקוחות אל תוך האתר שלכם. מדובר בעבודה הדורשת מיומנות ומקצועיות, זמן וסבלנות, ובעיקר ידע והבנה במערכת של גוגל. על מנת להביא אתכם אל העמוד הראשון, מומחי ה-SEO שעובדים על כך משלבים ידע ומיומנות לצד עבודה קשה וסבלנות במטרה להתאים את האתר שלכם לדרישות של גוגל, ולהעלות בעיניו את הערך של האתר או של עמודים מסוימים בו. בעמוד שלפניכם ננסה לענות על השאלה המסובכת והמורכבת קמעה – כמה עולה קידום אתרים, וניגע בפרמטרים המשפיעים על המחיר, לצד הסבר של הסכנות הנשקפות לרוכשים שירותים בתחום.

קידום אתרים – מגמה הולכת וגוברת

בשנים האחרונות כולנו כבר מבינים שקידום בגוגל שווה לבעלי אתרים ועסקים כסף, הרבה כסף. תארו לעצמכם מה היה קורה אם בערך עשרה לקוחות היו מתקשרים אליכם בכל יום, מבלי שתליתם פוסטר אחד, או פרסמתם מודעה אחת בשום עיתונות כתובה, ומבקשים את המוצר או השירות היקר ביותר שלכם? ובכן זה בערך מה שקידום טוב בגוגל יכול לעשות לעסק או חברה. העניין הוא שלא רק בעלי עסקים וחברות הבינו את זה בשנים האחרונות, אלא גם חברות קידום אתרים שצצות כמו פטריות אחרי הגשם, מבטיחות שלל הבטחות לבעלי עסקים תמימים שלאו דווקא מבינים איך שיווק בגוגל עובד.

טווח מחירים כללי עבור קידום אתרים

כמו שירותים רבים ואחרים, מדובר למעשה בחוזה ארוך טווח, של כמה חודשים לפחות, עם כמות פרמטרים די גדולה, שקובעים את המחיר. ניתן לומר בהערכה גסה שקידום אתרים בסיסי ביותר יכול לנוע בין כמה מאות שקלים בודדים לאלף עד אלפיים ש"ח בחודש, בעוד שחבילות קידום מתקדמות יותר יכולות להגיע לעשרות, ואף מאות אלפי שקלים עבור קידום אתר בגוגלפרויקטי ענק.

לאילו תוצאות לצפות בקידום אתרים בסיסי?

לצערינו הרב מה שרוכשים בעלי עסקים רבים בתור חבילות קידום בסיסיות הוא לא יותר מאחיזת עיניים, ולפעמים מדובר בשיפורים פשוטים באתר, או בכתיבה של מספר מאמרים בודדים שלא באמת מצליחים להביא לתוצאות. גם חברות הקידום המוצלחות ביותר לא יכולות להבטיח הגעה למקומות הראשונים תוך כך וכך זמן, וזוהי בדיוק הנקודה שמנצלות חברות קטנות לקידום אתרים שמבטיחות הבטחות גבוהות המלוות בהסברים שמשאירים את הלקוח בעיקר עם ציפיות אך ללא תוצאות.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

  1. מספר ביטויים לקידום ואורכם – עבודתו של מקדם האתרים מתבססת על ביטוי מפתח ספציפיים. זה בלתי אפשרי לקדם את האתר שלכם באופן כללי, קידום אתרים בגוגל חייב להתבצע לפי ביטויים מסוימים. כמובן שאם האתר שלכם עוסק בשירותים לחתונות, סביר להניח שתרצו לקדם אותו תחת הביטוי "חתונה", אך לא תמיד זהו הביטוי הנכון ביותר מבחינה שיווקית ומבחינה כלכלית לקידום האתר. בגלל התחרות הגבוהה לביטוי זה, יש צורך לבחור ביטויים ארוכים יותר כמו למשל "עיצוב עוגות חתונה במרכז" על מנת למקד את קהל היעד שלנו, ולהקל את עבודת המקדם, מה שבוודאי יוזיל את עלותה של חבילת הקידום אותה אתם רוכשים.
  1. משך תקופת החוזה – כמו בכל שירות ארוך טווח, ככל שתקופת החוזה עליה תחתמו מראש תהיה ארוכה יותר, כך בוודאי המחיר יצנח. חשוב מאוד להבין שקידום אתרים הוא לא שירות של זבנג וגמרנו, גם אם הגענו לתוצאות הראשונות אף אחד ושום דבר לא מבטיח לנו שנישאר שם, ולכן יש צורך בהמשך קבלת השירותים הנוגעים לקידום האתר.
  1. הסכמים פרטניים – ישנם מרכיבים מסוימים בהסכמים ייחודיים הנעשים בין הבעלים של האתר המקודם לבין חברות הקידום עצמן שיכולים להוזיל את העלות הכוללת של הפרויקט.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן