כמה עולה קמין לבית?

דירה
קמינים

לכולנו יש את התמונה האידאלית בראש – כולנו יושבים מול הקמין הביתי שלנו, מתחממים לאורו, ונהנים מחימום איכותי מאד בלילות החורף הקפואים. בשנים האחרונות, הצרכן הישראלי לומד להיפתח לטעמים חדשים – ויש התעניינות גוברת בשוק הישראלי בכל מה שנוגע להתקנת קמינים איכותיים עבור הבית. עם זאת, חשוב מאד להבין במקביל כמה עולה קמין, ויש לקחת בחשבון שכאשר מדובר על עלויות – יש כמה קריטריונים שונים אשר יכולים להשפיע על העלויות של הקמין.

 

כך קובעים את מחיר הקמין

●       סוג הקמין – ישנם שלושה סוגים מרכזיים של קמינים ביתיים – קמין העץ שמופעל על הדלקת קובי עץ, קמין הנפט/סולר שמופעל על בסיס חומרים אלו והוא יקר יותר, וקמין הגז שמופעל כאמור על גז שמוזרם אליו, והוא נחשב ליקר ביותר. עם זאת, כשמדובר על התפעול השוטף של הקמין – הרי שהסדר הוא כך: העץ הוא הזול ביותר, לאחריו הגז, ואילו הנפט והסולר הם חומרי דלק יקרים מאד. יש לציין שמבחינת חיסכון, קמין הגז נחשב לחסכוני ביותר מבחינת צריכת האנרגיה שלו, ומכאן היתרון שלו.

●       עלויות התקנה – כשאתם רוכשים קמין ביתי, יש לזכור שככל הנראה אתם לא תתקינו אותו בעצמכם, אלא תפנו לאיש מקצוע שיעשה זאת עבורכם. עלויות ההתקנה של הקמין יכולות לעלות בדיוק כמו הקמין עצמו, ומכאן מדובר על עלויות משמעותיות מאד. ברוב המקרים, ההתקנה היא דרך המקום שמחר לכם את הקמין, אך אין בכך חובה, ואפשר גם להשוות מחירים בין מתקיני קמינים כדי להוריד מחירים.

●       סוג הגג – כל הקמינים זקוקים לארובה, ולכן יש צורך להתקין אותה על הגג. מה שבעיקר ישפיע על מחיר הארובה הוא סוג הגג, כאשר אם יש לכם גג רעפים – הדבר דורש ארובה גובה היותר, הודבר מייקר את מחיר הקמין.

 

כמה זה עולה בסוף?

טווח המחירים של קמינים ביתיים הוא כאמור רחב מאד. אם לוקחים בחשבון גם את עלויות ההתקנה, הרי שהמחיר להתקנת קמין מתחיל ב6,000 ש"ח (כולל הרכישה וההתקנה במקום), ויכול להגיע גם ל22 אלף ש"ח.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן