כמה עולה קראוון למגורים?

קראווןאם ידכם אינה משגת לקנות דירה או בית, ואם גם מחירי השכירות הגבוהים מקשים עליכם, כדאי שתשקלו אופציה שלישית: קראוון למגורים. בימים בהם מחירי הדיור בארץ רק הולכים ומאמירים, הקראוונים הם האלטרנטיבה היעילה ביותר, הנמצאת בהישג ידו של כל אחד, הן כפתרון זמני והן כפתרון קבע. בארצות הברית ובאירופה פתרון זה נפוץ מזה שנים רבות. כעת הוא מגיע גם לישראל.

הגורמים המשפיעים על המחיר

יש מספר מרכיבים המשפיעים על המחיר של קראוון למגורים:

גודל

כמו בסוגים אחרים של מבנים ניידים, גם בקטגוריה של קראוון למגורים אפשר למצוא פערי מחיר המושפעים מגודל המבנה. קראוון באורך של בערך 12 מטר, ורוחב של 3-4 מטר מתאים ל-2.5 חדרים.

פרטי הקראוון

מבחינת מפרט טכני, הגורמים המשפיעים על המחיר של קראוון למגורים הם בעיקר סוג המרכב. הקראוון היקר ביותר הוא בעל מרכב סגור עם חלונות, דלת, חיווט, לוח חשמל, אינסטלציה, רצפת PVC וקירות בדיקט ולבד. מנגד, קראוון ממש זול אפשר להשיג במרכב סגור ללא חלונות וללא דלת. זהו לא קראוון המתאים למגורים ארוכי טווח אולם מחירו נמוך באופן משמעותי.

תוספות

שיטת הבניה הקלה מאפשרת לרכוש וילה יוקרתית הבנויה על בסיס מרכב של קראוון. פתרונות מגורים אלו נקראים "קראווילות", והם כוללים רצפות פרקט, מטבחים מפוארים, דלתות כניסה מעוצבות, ואבזור נוסף כמו מזגן, מדפי אחסון, ארונות, וילונות ועוד. התוספות הללו מייקרות מן הסתם את המחיר של קראוון אולם הן נחשבות השקעה משתלמת בטווח הקצר והארוך.

טווחי המחירים והערות נוספות

קראוון למגורים יכול לעלות 50,000-80,000 ש"ח, כל עוד מדובר על גודל סטנדטי וללא תוספות מיוחדות. יש לציין כי קראוונים גדולים למשפחות יכולים לעלות 100,000 ש"ח ומעלה, בהתאם לחומרי הגלם הנבחרים ולסוג הבניה הקלה. בכל מקרה, השוואה בין העלות של קראוון למגורים לבין דירות חדשות אינה משאירה מקום לספק: קראוון למגורים הוא פיתרון יעיל ומשתלם עבור זוגות צעירים וגם משפחות עם ילדים. אפשר לעבור לגור בקראוון עד שמגייסים את ההון העצמי הדרוש לנטילת משכנתא, לבנות תוספות ולשפר את איכות החיים.

לסיכום, הסקירה המופיעה לעיל אינה מחייבת מבחינת מחירים, אולם יש לה משמעות חשובה. בניה קלה כבר הוכיחה את עצמה בתור תהליך נוח וזול. הפרמטרים הקובעים את עלות הבניה בשיטה הקלה תלויים בגודל המבנה, כמות חומר הגלם הדרושה להרכבה, תוספות נלוות, וכמובן משך ההתקנה והבניה הנדרשים להשלמת הפרויקט. בקראוונים אין צורך בהתקנה מודולארית, וניתן לשאת את המבנה עד אתר המגורים בצורה פשוטה, מה שמבטיח מחיר זול יותר מהמשוער.

[table id=7 /]

המאמר באדיבות ש.ש שירותי מנוף

אולי יעניין אותך לקרוא גם כמה עולה לבנות בית פרטי

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן