כמה עולה רובוט חשמלי לניקוי הבית?

מנקה רובוט

שואב אבק הוא ללא ספק החידוש המעניין ביותר של תחום הרובוטיקה בשנים האחרונות. במאמר הבא נסביר כמה עולה רובוט חשמלי לניקוי הבית, נציג את הפרמטרים המשפיעים על המחיר ונבין כיצד ניתן לחסוך בהוצאות

הטכנולוגיה של המאה ה-21 מאפשרת לנו לנצל את תחום הרובוטיקה לטובת שורה ארוכה של שימושים. השאיפה העיקרית של בני האדם היא לעבוד כמה שפחות קשה, אך להשיג כמה שיותר תועלת. הדוגמא המושלמת לכך היא שואב האבק הרובוטי. זהו שואב אבק שפועל בצורה אוטומטית כמעט לחלוטין. הוא יודע להגיע לכל האיזור המלוכלכים בחדר, מתאים לבית ולמשרד וחוסך שעות ארוכות של מאמץ פיזי.

הרובוט מחליף את פעולת הטאטוא ושאיבת האבק. הוא יעיל בעיקר נגד חול, פירורים, שערות של חיות מחמד ולכלוכים קטנים. אפשר לשלב אותו עם פעולות ניקיון ידניות תקופתיות, או להשתמש בו לצרכי תחזוקה בלבד. יחד עם זאת, חשוב גם להכיר את הגורמים שמשפיעים על מחירו בשוק.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

יש מספר גורמים שקובעים כמה עולה רובוט חשמלי לניקוי הבית:

מנקה רובוט

א. מותג – כמו עם כל מוצר חשמלי וטכנולוגי, המותג משפיע באופן ישיר על המחיר. ככל שהמותג מוכר, מצליח ומפורסם יותר, כך צפוי המחיר לעלות. אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי הבדלים בין מותגים וכדאי גם לקבל המלצות מחברים, בני משפחה או לקוחות אובייקטיביים שמרוצים ממותג מסוים.

ב. הספק – מבחינה טכנית, ההבדלים בין שואבי אבק באים לידי ביטוי בהספק. זהו נתון המיוחס בדרך כלל להספק המנוע הנצרך. ככל שההספק גבוה יותר, כך העוצמה של השואב אמורה לגדול. החיסרון הוא שהספק גבוה מלווה גם במחיר יחסית יקר.

ג. אנטיאלרגני – יש שואבי אבק עם מסנן אנטיאלרגני שמייקר את המחיר בעשרות אחוזים. תפקידו של הרכיב הזה הוא לסנן את קרדית האבק ואת שאר החומרים שעלולים לגרום לאלרגיות. שואב ללא פעולה אנטיאלרגנית יהיה זול ב-20% בממוצע משואב דומה בעל מסנן מן הסוג הזה.

ד. טכנולוגיית שאיבה – אי אפשר להשוות בין מכשירי רובוטיקה מבלי לציין את טכנולוגיית השאיבה. כאן מדובר בעיקר על הבדלי מחירים בין שואבי ציקלון, שאיבה ישירה, שאיבה סילונית או שאיבה צנטריפוגלית. מי שמשתמש בשואב לצרכים ביתיים לא צריך להתעמק בפרמטר הזה, אך לצרכים מקצועיים יש לו משמעות רבה.

טווח מחירים

רובוט חשמלי בסיסי לניקוי הבית יעלה 400-1,000 ש"ח, לעומת שואב יוקרתי שיעלה 1,000-4,000 ש"ח. שואב אבק אלחוטי עומד נטען יעלה לצורך השוואה 1,100-2,600 ש"ח, בעוד שואב אבק רטוב יבש יעלה 250-750 ש"ח. שואב אבק ידני הוא הזול ביותר ועלותו הממוצעת עומדת על 180-450 ש"ח בלבד. אפשר גם לרכוש שואב אבק נגרר בסיסי במחיר של 250-600 ש"ח ושואב נגרר ב-600-900 ש"ח.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן