כמה עולה רצפת אפוקסי?

יישום אפוקסי על גבי רצפות נותן מענה על צרכים של לקוחות במגזר הפרטי וגם על צרכים של בעלי עסקים, משרדים, מפעלים, חנויות ומחסנים. אפוקסי הוא פולימר אפוקסידי תרמוסטי המתקשה כאשר הוא מעורבב עם חומרים ייעודיים או זרזים.רצפת אפוקסי

תעשיית האפוקסי העולמית מנצלת את החומר לטובת שורה ארוכה של שימושים, כגון ציפויים, דבקים, ייצור חומרים מרוכבים וחומרי מילוי. המאפיין המשותף לכל החומרים האפוקסיים הוא כוח הדבקה רב, עמידות לחום ולקורוזיה וגם עמידות מכאנית ובידוד חשמלי ברמה גבוהה. יחד עם זאת, באפוקסי מחיר אינו מושפע מכל היתרונות אלא ממספר פרמטרים קבועים.

גורמים המשפיעים על המחיר

ביישום רצפת אפוקסי מחיר נקבע בעיקר לפי הגורמים הבאים:

א. גודל השטח – אפשר לכסות שטחים נרחבים בזמן קצר עם רצפת אפוקסי. המשמעות הכלכלית היא ירידה במחיר אפוקסי למ"ר, לעומת עלייה בעלות הכללית של העבודה.

ב. אפקטים דקורטיביים – אחד היתרונות הגדולים של אפוקסי בא לידי ביטוי באפקטים דקורטיביים. אפקטים אלו מעלים את המחיר אולם יש להם משמעות אסתטית יוצאת דופן.

ג. מאפייני התשתית – קל יותר ליישם רצפת אפוקסי על גבי משטחי בטון. במידה והלקוח דורש רצפת אפוקסי על תשתיות אחרות, יש צורך בפירוק, הרכבה ועבודה עם חומרים נוספים. מאפייני התשתית קובעים באפוקסי מחיר למ"ר ומחיר כללי.

ד. ייעוד – ההבדלים העיקריים הם בין רצפת אפוקסי המיועדת להולכי רגל, רצפה שאמורה להיות עמידה לחומרי ניקוי כימיים או רצפת אפוקסי למוסכים ולתעשייה הכבדה.

טווח מחירים

מחיר של ריצוף אפוקסי מתחיל מכמה עשרות דולרים ויכול להגיע עד 250 ש"ח למ"ר. יש להתחשב בפרמטרים המופיעים לעיל כדי לבדוק אפוקסי במחיר משתלם, אך להתייעץ עם אנשי המקצוע גם לגבי העמידות והחוזק. בנוסף, יש להביא בחשבון את עלות החומר המקשר החיוני לצורך היישום.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן