כמה עולה רשיון למלגזה?

רשיון למלגזה הוא למעשה היתר שניתן להוציא מגיל 18 ובתנאי שלנהג יש רישיון מקדים לרכב פרטי, או רישיון לטרקטור. הקורס מתבצע בשטח ואורכו יומיים לפחות. עלות הקורס נקבעת לפי פרמטרים קבועים המשפיעים בין היתר על טווח המחירים הממוצע

מלגזה משמשת לקוחות במגזר הפרטי, התעשייתי והחקלאי והיא נחשבת לאחד הכלים היעילים ביותר בקטגוריה של ציוד כבד. מלגזות גם נפוצות לצרכי העמסה ותובלת מטען למרחקים קצרים וארוכים והן משמשות במפעלים תעשייתיים ומפעלי היתוך. על מנת לנהוג על מלגזה יש צורך בהוצאת רישיון ייעודי. את הרישיון מקבלים בקורס לימודי מלגזה הנערך במקומות שונים ברחבי הארץ.

תנאי הסף לקבלת רשיון למלגזה הם רישיון מקדים לרכב פרטי מסוג 02 או רישיון לטרקטור בדרגה 01. בנוסף, ניתן להוציא את ההיתר המאשר נהיגה על מלגזה רק מגיל 18 ומעלה. את הקורס עצמו עוברים ברחבי הארץ ובשטח פתוח. החוק מחייב קורס של יומיים לפחות המוקדשים לטובת מתן ידע עיוני ומעשי. רוב הקורסים גם כוללים התמודדות עם מכשולים, אמצעי פריקה והעמסה ועוד. הדגש בקורס הוא על הכללים המחייבים בהפעלת מלגזות ועל כללי הבטיחות. בסיום הקורס מקבל התלמיד רישיון למלגזה המופיע על גבי רישיון הנהיגה הרגיל.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

מלגזה
רשיון למלגזה

אלו הגורמים שקובעים כמה עולה רשיון למלגזה:

א. סוג ההיתר – יש שני היתרים הניתנים עבור תלמיד שעובר בהצלחה את הקורס. היתר 129 מאפשר נהיגה במלגזה עד 20 טון, לעומת היתר 130 המאפשר לתלמיד עם רישיון בדרגה 03 לנהיגה על רכב משא לנהוג גם על מלגזה ללא הגבלת משקל.

ב. כמות שיעורים – קורס סטנדרטי נמשך 10 שעות לימוד אקדמאיות, אך יש תלמידים הזקוקים לשעות פרטניות נוספות. שעות אלו מתומחרות בנפרד והן מייקרות את עלות הוצאת הרישיון. הבחירה בשיעורים פרטניים תלויה באופן ההתמודדות עם החומר ובהפנמת כללי הבטיחות, התחזוקה וההפעלה של מלגזות מסוגים שונים.

ג. מבחן עיוני ומעשי – התשלום על מבחן עיוני ומעשי של משרד התחבורה מתבצע בנפרד מהעלות הראשונית על קורס להוצאת רישיון. מהבחינה הזו אין הבדל בין המחיר של רשיון למלגזה לבין מחירים רישיונות אחרים, כמו לדוגמא רישיון על רכב דו גלגלי ורישיון נהיגה על רכב פרטי.

ד. קורס רענון – החוק בישראל מחייב קורס רענון לנהיגה על מלגזה אחת לשנה. הקורס נמשך 3 שעות ולרוב הוא משולם על ידי המעסיק. מי שרוצה לגשת לקורס רענון באופן פרטי נדרש לשלם תוספת שאינה קשורה להוצאת הרישיון.

טווח מחירים

רישיון למלגזה בקורס של שבוע הכולל שיעורים עיוניים ומעשיים יעלה 850-1,000 ש"ח. לצורך השוואה, רישיון לטרקטור עולה 1,500-1,800 ש"ח. קורס נהיגת שטח המועבר על רכב הנהג הלומד עולה 750-1,500 ש"ח ולימודי תיאוריה עולים 100-200 ש"ח לשעה.

<< אם קורסים מקצועיים נוספים מעניינים אתכם >>

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן