כמה עולה שטיח מקיר לקיר?

חדר שינה1שטיח מקיר לקיר הוא פתרון מצוין עבור משרדים, אולמות, מפעלים, בתי מלון ובתים פרטיים. בשנים האחרונות חוזר השטיח אל מרכז הבמה, וזאת בשל יתרונות ייחודיים. הוא מעניק לחלל הפנים מראה אקסקלוסיבי ויוקרתי, קל מאוד לנקות אותו, והוא עוזר בבידוד תרמי ואקוסטי.
בניגוד למה שנהוג לחשוב, שטיח מקיר לקיר אינו מיועד רק למדינות קרות. גם בישראל אפשר להשתמש ביתרונות של השטיח הזה, ולשלב אותו יחד עם פתרונות קירוי וריצוף, רהיטים ועוד. הדבר החשוב הוא להקפיד על התקנה מקצועית של השטיח. אפשר להתייעץ עם חברות המתמחות בנושא, לקבל הצעת מחיר ולבדוק מה היא כוללת.

המרכיבים המשפיעים על המחיר

התקנה של שטיח מקיר לקיר מחייבת בדרך כלל הרמה והחלפה של הריצוף. כתוצאה מכך, ימי העבודה משתנים בין הפרויקטים השונים. אפשר להיערך מראש לקראת הפרויקט, ומאוד חשוב לפנות את כל הרהיטים מהבית. בנוסף, כדאי להכיר את המרכיבים המרכזיים המשפיעים על המחיר:

סוג השטיח

המרכיב החשוב ביותר בעלות של שטיח מקיר לקיר הוא סוג השטיח. ההבדלים המשמעותיים הם בין שטיח לבד, שטיח מצויץ, שטיח לולאות או שטיח שעיר נמוך ושטיח שעיר גבוה. רוב הלקוחות לא משלבים בין סוגי שטיחים באותו מבית. מבחינת טווח מחירים, על פי מ"ר נעה העלות של כל סוגי השטיחים בין 70-250 ש"ח. סוג השטח קובע במידה רבה את התחזוקה, העמידות, וצורות הניקוי המומלצות עבורו.

עלות עבודה

המחיר של שטיחים מקיר לקיר אינם מגלמים את עלות העבודה. הדבקה של שטיחים בגודל של 10-20 מ"ר תעלה בערך 50 ש"ח, בעוד הדבקה בשטח גדול יותר של 20-50 מ"ר תעלה 30 ש"ח. אפשר להשיג מחיר נוח עבור התקנה של שטיחים מקיר לקיר בשטח העומד על יותר מ-100 מ"ר. זהו שטח שאינו רלוונטי עבור בתים פרטיים, אך הוא מבוקש מאוד במגזר הציבורי, העסקי והתעשייתי. באופן כללי, ככל ששטח ההתקנה גדול יותר כך המחיר עבור מ"ר יורד.

תוספות

יש שני סוגים של תוספות עיקריות אותן ניתן להתקין על השטח. התוספת הראשונה היא ספוג, שעלותה 12 ש"ח למ"ר, והתוספת השנייה היא פאנלים במחיר ממוצע של 8 ש"ח למ"ר. ההדבקה כוללת את ההתקנה של התוספות הללו עבור הלקוח. בעזרת התוספות ניתן לתת מענה על צרכים פונקציונאליים ואסתטיים. ספוג משפר את התחושה של השטיח, בעוד פאנלים מבטיחים מראה הרמוני ואחיד לכל אורך החלל.

טווחי מחירים

טווח המחירים של שטיח מקיר לקיר רחב מאוד, ותלוי בעיקר בצרכים של הלקוח. יש כאלו שיעדיפו להתקין שטיחים פשוטים על פני חלל פנימי גדול במיוחד, לעומת אחרים שירצו התקנה עם תוספות של שטיח איכותי בחדר אחד בלבד.

לסיכום, מומלץ לבחור היטב את החברה המתקינה שטיחים מקיר לקיר, לבדוק את הניסיון שלה, ולהתעניין לגבי תקופת אחריות.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן