כמה עולה שיפוץ בית ישן?

103583537מעוניינים לשפץ בית ישן? אין ספק שמדובר על צעד חכם מאד מבחינה כלכלית. בכל מצב שהוא – תמיד שיפוץ בית ישן יהיה זול יותר מרכישה של בית חדש, בוודאי עם העלייה במחירי הדיור בכל שנה. למרות זאת, חשוב מאד להבין בכל זאת את השלכות השיפוץ של בתים ישנים. יש לזכור, שמאחר שהבית ישן  הרי שמלכתחילה יש צורך בשיפוץ מאסיבי יותר, ובעלות גבוהה יותר. כך או כך, יש לדעת מהם הקריטריונים השונים, שמשפיעים על מחירי השיפוץ.

כך קובעים את המחיר

  • עבודות טיח – לעתים קרובות, שיפוץ בית ישן דורש עבודות טיח, שכן בבתים ישנים הטיח הוא מלכתחילה פחות איכותי, ומכאן שהוא עלול להתפורר, להתקלף, וכיו"ב. המחיר שנקבע, הוא לרוב לפי קבוצות של מ"ר.
  • עבודות צבע – בשיפוץ הבית הישן, יש לקחת בחשבון גם שיש צורך לבצע עבודות צבע רבות. כמובן שיש שאלה האם יש צורך לצבוע מחדש את כל הקירות או רק את חלקם. כך או כך – המחיר לרוב נקבע לפי כמות החדרים המיועדים לצביעה.
  • עבודות ריצוף – במקרים רבים שבהם יש עניין בביצוע של שיפוץ בית ישן, הרי שעולה גם הצורך בריצוף מחודש של הבית, שכן הריצוף המיושן כבר מלא בלכלוך, סדקים, ושאר בעיות. כמובן שסוג הריצוף משפיע על המחיר, וגם כמות השטח במ"ר שיש לרצף.
  • טיפולי תשתיות – האם במסגרת השיפוץ אתם מעוניינים לבצע גם שינוי בתשתיות? האם יש צורך בהתקנה חדשה של מערכת החשמל, המים והביוב? אם כן – הדבר כרוך בעלויות נוספות.
  • מיקום השיפוץ – צריך להבין שכיום העולם הוא כפר גלובלי קטן, אך שיפוצים במרכז בדרך כלל עולים יקר יותר מאשר בדרום הרחוק או בקצה הצפון, אזור השיפוץ בהחלט משפיע.

ומה המחיר הסופי?

המחיר של שיפוץ בית ישן משתנה מאד, וקשה לציין מחיר אחיד. המחיר הממוצע לרוב לשיפוץ של בתים ישנים עם ארבעה חדרים, עומד כיום על 48 אלף ש"ח. כמובן שיש שפע קריטריונים שישפיעו על המחיר הסופי, ולכן יש לקחת את הממוצע הנ"ל כמסגרת כללית.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן