כמה עולה שירות בדק בית?

כמה עולה שירותי בדק ביתשירותי בדק בית יכולים למנוע עוגמת נפש ולהבטיח רכישה מוצלחת של נכסי נדל"ן מכל הסוגים. השירות ניתן על ידי חברות מקצועיות ועלותו מושפעת משורה ארוכה של פרמטרים

ליקויים יכולים להתקיים גם בדירות חדשות הנרכשות מקבלן ובעיקר בדירות ישנות מיד שנייה או שלישית. הליקויים לא תמיד מתגלים במבט ראשון, בעיקר כאשר לא מבוצעים שירותי בדיקה מקצועיים. המטרה של בדק בית היא להעלות על הכתב את כל הנתונים על הדירה והנכס. אפשר להשתמש בממצאי הבדיקה על מנת להוריד את מחיר העסקה, להשיג תנאים נוחים יותר או לגייס אנשי מקצוע לצורך ביצוע טיפולים ושיפוצים.

בדיקה הנדסית כוללת בין היתר התייחסות אל נושאים כגון חריגות בנייה, בדיקת יציבות של המבנה, חיפוש אחר סימני שקיעה וכמובן איתור סדקים בקירות. מנגד, כל בדיקה סטנדרטית כוללת את הבדיקה החיצונית וגם בדיקה של מערכות שונות בדגש על חשמל, מים, ביוב, ריצוף וחלונות.

גורמים המשפיעים על המחיר

יש מספר פרמטרים בולטים המשפיעים על העלות של שירותי בדק בית:

א. סוג הבדיקה – כאמור, יש בדיקות שונות העונות על ההגדרה של בדק בית. רצוי לבחור את הבדיקה בהתאם למצב הנכס ואופי השימוש הצפוי. במידה ומדובר על נכס להשקעה ניתן להסתפק בבדיקות חיצוניות בלבד או להיעזר בתרשימים ומידע של העירייה המקומית. מנגד, בנכס למגורים עדיף להיכנס אל עובי הקורה תרתי משמע. יש לערוך את הבדיקות ההנדסיות הנדרשות ולערב אנשי מקצוע כגון אדריכלים, מהנדס אזרחי או מהנדס בניין מוסמך ועוד.

ב. קבלת דו"ח – יש חברות המציעות שירותי בדק בית ללא דו"ח סופי. אין סיבה לוותר על דו"ח מן הסוג הזה, בעיקר כאשר מעוניינים למצות את הדין מול קבלן הכושל בעת בניית פרויקט חדש. בכל מקרה, חשוב לזכור כי הבדיקה אורכת בין שעתיים לארבע שעות. בקשו להיות נוכחים בבדיקה ונסו להבין ככל האפשר את משמעות הליקויים בטווח הקצר והארוך.

ג. דירה או צמוד קרקע – יש  פערי מחיר משמעותיים בין בדיקה בדירה בבניין לבין בדיקה בבית צמוד קרקע. בעוד בדיקת ליקויים בדירה של עד 5 חדרים על ידי מהנדס או הנדסאי מוסמך תעלה 1,400-1,600 ש"ח, בדיקה דומה בצמוד קרקע מעל 150 מ"ר תעלה 2,100-2,300 ש"ח.

טווח מחירים

שירות בסיסי של בדק בית עבור מערכות ספציפיות לא עולה יותר מכמה שקלים. מנגד, בדיקת בידוד אקוסטי תעלה 6,000-8,000 ש"ח בעוד בדיקה תכנונית תעלה 1,500-2,000 ש"ח. הערכת שמאי עבור דירת 5 חדרים תעלה ללקוח פרטי 1,600-1,800 ש"ח ובדיקת שכונה לרבות קבלת דו"ח על רמת האוכלוסיה תעלה 1,400-2,000 ש"ח. כפי שניתן לראות, יש הרבה סוגים של בדיקות אך באמצעות הגדרת תקציב של 1,500-3,000 ש"ח אפשר לקבל מענה על רוב הצרכים של לקוחות ובעלי משפחות.

 

 

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן