כמה עולה שירות טכנאי מזגנים

טכנאי מזגנים
טכנאי מזגנים

טכנאי מזגנים – מחירים, ומה שכלול בתוכם

כשמחפשים טכנאי מזגנים, מחיר הוא ללא ספק מהפרמטרים החשובים ביותר לבחירת איש המקצוע אליו נתקשר. מהו טווח המחירים המקובל בתחום, למה כדאי לשים לב, ומתי עוד יותר חשוב להיזהר מהצעות מחיר זולות במיוחד?

נדמה שיש אינספור טכנאי מזגנים במרכז הארץ כשמחפשים ברשת, אך לפני שבוחרים את הראשון באופן אקראי כדי לבצע תיקון מזגנים בביתכם כדאי לעצור ולרכוש מעט ידע על המחירים בשטח, וזאת על מנת לבחור איש מקצוע אמין ואיכותי, כדי לקבל בגמר התיקון מזגן שעובד מצוין לטווח הרחוק, וכל זאת במחיר הוגן, ללא הפתעות לא נעימות.

צעד ראשון: בדיקת המחירון

היכרות עם מחירון תיקון מזגנים תאפשר לכם לקבל מושג על טווח העלויות המקובל, בכדי שלא תסיימו פגישה עם טכנאי מזגנים עם חור הרבה יותר גדול בכיס מהרצוי. התייעצנו עם קולינג תיקון מזגנים, טכנאי מזגנים מנוסים מאוד.

למשל, ביקור טכנאי מזגנים בביתכם, בשעות העבודה הסטנדרטיות, נכון למחירי השנה הזו, יעלה בין 150-250 שקל (טכנאי מזגנים בשבת או בשלוש בבוקר, למשל, יעלה יותר).

אחת הסיבות הנפוצות להזמנת טכנאי היא עבור מילוי גז במזגן – זוהי משימה שמחירה בשוק הוא 250-500 שקל, אלא אם מדובר במערכת מיזוג אוויר גדולה (אז יעלה המחיר לכדי 300-750 שקל). כמו כן, אם המזגן שלכם הוא מהדור הישן, שבו משתמשים בגז שונה (R22), המחיר של מילוי גז במזגן יהיה דומה לשל מזגן גדול (כלומר 300-800 שקל). כמובן שאם הסיבה לצורך במילוי גז היא תקלה במערכת המחייבת תיקון מזגן – כלומר דליפת גז במזגן, אז תצטרכו לשלם יותר, כי המחיר יכלול גם את התיקון למניעת בריחת גז נוספת (500-1300 שקל).

כשאתם מצוידים במידע הזה, אתם חכמים יותר ויכולים להבין כבר בשיחה עם טכנאי המזגנים האם הוא יקרן או דורש מכם את מחירי השוק המקובלים וההוגנים.

מה המחיר כולל?

גם אם המחיר נשמע הוגן ותואם למחירון תיקון מזגנים עדכני, כדאי לא להסתפק בזאת ולבקש פרטים נוספים. זאת כדי שלא יצוצו עלויות נסתרות נוספות, וכן כדי שתדעו שהמזגן שלכם אכן בידיים טובות ויש לכם עסק עם טכנאי מזגנים רציני.

למשל, מחיר החלפת פילטר מזגן הינו 200-450 שקל, אך זהו המחיר לעבודת הטכנאי בלבד – עליכם לבדוק כמה עליכם להוסיף עבור אספקת הפילטר החדש. כמו כן, כדאי תמיד לבדוק האם הטכנאי נותן אחריות על העבודה ועל חלקי החילוף: מילא כשמדובר על תיקון מזגנים זול כמו הוספת גומיות למנוע המזגן (150-300 שקל), אך בתיקונים יקרים כמו החלפת לוח פיקוד אלקטרוני למזגן (עם חלקי החילוף מדובר על סכום נכבד של 800-1800 שקל) אתם רוצים לדעת שאתם מכוסים אם העבודה לא בוצעה כשורה או שחלק החילוף אינו טוב מספיק.

בתיקונים היקרים אל תתפשרו על איכות

אחד מתיקוני המזגן היקרים הוא החלפת מדחס מזגן: מדובר על 1500-3500 שקל למדחס חלופי+עבודת ההחלפה של הטכנאי, במזגנים גדולים (3-5 כוחות סוס). דווקא כאן, למרות תווית המחיר הגבוהה, לא כדאי להתפתות להצעת מחיר זולה באופן ניכר ממחיר המחירון או להזמנת טכנאי מזגנים אלמוני – המדחס הוא מנוע המזגן, ואם ההחלפה לא תבוצע כשורה או שהמדחס שהטכנאי מספק לכם אינו מעולה ואמין, המזגן שלכם יחזור לסורו במהירות, ואתם תשלמו עוד יותר ביוקר על תיקון נוסף.

במקרים כאלו, לכו על מוניטין, ותק, אחריות ואיכות בבחירת טכנאי מזגנים. מחיר, כך תגלו לפעמים, אינו הכל.

הפרטים בשיתוף ובאדיבות קולינג תיקון מזגנים – עם ניסון ומקצועיות לא מתווכחים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן