כמה עולה שכפול מפתחות לרכב

שכפול מפתחות לרכב

במידה והמפתח לרכב שלכם אבד או נגנב, יש להניח שאתם תרצו כמה שיותר מהר, לשכפל מפתח חדש, כדי שתוכלו לעשות שימוש מחדש ברכב שלכם. יש כמובן לקחת בחשבון ברגע זה את העלויות הכרוכות בשכפול של מפתח לרכב. העלויות הן חשובות ,כי בשנים האחרונות המנעולים לרכב עברו מקצה שיפורים – וכתוצאה מכך המפתחות עצמם משוכללים יותר מאי פעם – ואז ברור שהדבר ישפיע על העלויות הסופיות. אז ממה מושפע המחיר, ומה יש לקחת בחשבון?

חישוב עלויות

  • ??????????????חיבור לאימובילייזר – אם מדובר על רכבים מהשנים האחרונות, הרי שלמפתח יש קוד זיהוי טכני מיוחד, שמחבר אותו למערכת האימובילייזר של הרכב. קוד זה דורש כמובן עבודה רציפה מול יצרנית הרכב המקורית שיושבת בחו"ל, ועבודה טכנית של איש מקצוע מנוסה. כמובן שבהתאמה, מפתחות אלו הם יקרים יותר לשכפול.
  • האם יש שלט לרכב? – בחלק מהמפתחות, יש גם רכיב של שלט אלחוטי. כלומר – לא צריך להכניס את המפתח למנעול כדי לפתוח ולנעול את הרכב – אלא מספיק ללחוץ על מקש מיוחד שנמצא על המפתח – וממרחק של כמה מטרים אפשר לפתוח ולנעול את הרכב. מובן שמנגנון זה הוא מתוחכם יותר, ולכן שכפול של מפתח כזה, יהיה יקר יותר. הדבר נכון גם למפתחות שיש עליהם את הקודן עצמו – וגם זו תהיה תוספת למחיר.
  • דרך מי משכפלים? – כיום, יש לכם שתי אפשרויות לשכפול מפתחות לרכב. יש מי שפונים ישירות למנעולנים, וכך יכולים להפחית את עלויות השירות – בעוד שיש אנשים שפונים למוסכים. המוסכים יש לציין, לא מצוידים תמיד בכלים המתאימים, ולכן פונים בעצמם למנעולן, וכך הם הופכים לגורם מתווך וגובים סכום גבוה יותר – אולם יש מי שפונה אליהם אם הוא זקוק לא רק לשכפול המפתח, אלא גם לטיפולים נוספים לרכב, וכך יוצא שהדבר מתקזז לו.

אז כמה זה יעלה בסוף?

כאמור, ההשפעות הן רבות מספור. בסכומים הנמוכים יחסית, שכפול מפתחות לרכב יכול לעלות בין 200 ל-400 ש"ח – כמובן שזה גם יכול להיות יקר יותר, ואם עושים זאת דרך מוסכים, המחירים יכולים להיות גבוהים ב-60% ואף מעבר לכך.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן