כמה עולה שמיכת פוך?

שמיכת פוך

אי אפשר באמת לעבור את החורף, אם אין לנו שמיכת פוך איכותית. השמיכה מאפשרת לגוף בעצם לבודד את החום שהוא עצמו מפיק במהלך הלילה, וכך שומרים על טמפרטורת הגוף – נהנים מהחום ולא סובלים מהקור. כמובן שלפני כן, צריך לקנות את השמיכה הזו, ואז נשאלת השאלה – איך בוחרים את שמיכת הפוך המתאימה בהתאם למחיר שלה? ומעבר לכך – מה בכלל משפיע על המחיר של השמיכה? בואו ונבין מהן ההשפעות האפשריות על המחירים:

המילוי, המשקל וקריטריונים נוספים

  • סוג המילוי – זה כנראה הקריטריון בעל ההשפעה המכרעת ביותר על המחיר של שמיכת פוך. המילוי גם בעצם מצביע עד כמה השמיכה היא איכותית, מבודדת טובה ולכמה זמן היא תישאר. אם תבחרו בפוך שעשוי ברובו מפלומות אווז – זהו הפוך האיכותי ביותר וגם היקר ביותר. אחר כך ישנן נוצות האווז ואז פלומות ונוצות של ברווז. מתחת לכך ישנו מילוי בצמר, ויש כמובן אפשרות לערבב בין סוגי המילוי והמחירים יושפעו מכך בהתאם. עליכם לחשוב עד כמה אתם רגישים לקור והאם אתם גרים באזור קר יחסית בארץ – כך שתדעו האם ההשקעה בפלומות אווז מתאימה לכם.
  • משקל השמיכה – האם אתם יודעים כי למשקל של השמיכה יש השפעה על המחיר? לכאורה, אין שום בעיה לייצר שמיכת פוך כבדה מאד ומלאה בהמון חומרי מילוי באיכות נמוכה, כדי שבכל זאת תחמם. אלא ששמיכה כבדה איננה נעימה לשינה, ולא מאפשרת לגוף לנשום, ולרוב מתעוררים מזיעים בלילה. לכן, דווקא השמיכות שהן מחממות אך קלות משקל – הן כמובן היקרות יותר.
  • האם יש בד גמיש? – עוד השפעה אפשרית על המחיר של שמיכת פוך קשור לגמישות שלה. אם הבד שממנו השמיכה עשויה הוא גמיש יחסית, סימן שהשמיכה תשמור על צורתה גם אם אתם תזוז מתוך שינה, וכך היא תשמור על עצמה לתקופה ארוכה יותר. במקרים הללו, המחיר כמובן יהיה בהתאם.

שמיכת פוך

ומהו טווח המחירים ההגיוני?

מאחר שיש לא מעט השפעות אפשריות על מחיר השמיכה, ברור שגם טווח המחירים עצמו הוא רחב יחסית. באופן כללי, השמיכות שאינן איכותיות יכולות לעלות בין 100 ל200 ש"ח. שמיכות בינוניות יעלו לכם עד כ800 ש"ח, והשמיכות האיכותיות ביותר, יכולות גם לעבור את הרף של 1,000 ש"ח.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן