כמה עולה שמלת כלה צנועה?

שמלת כלה צנועה

סביב ההכנות לחתונה מרבית הזוגות נערכים להוצאות רבות, כאשר במסגרת תקציב מסוים העומד לרשותם- הם צריכים לממן את האירוע עצמו, וכן את הדברים הנלווים לו, כמו טבעות הנישואים, חליפת החתן וכמובן- שמלת הכלה. מחיר ממוצע של שמלת כלה בישראל כיום הוא כמה אלפים, וכאשר מדובר בשמלה מעוצבת מסלון נחשב ומפורסם- העלות יכולה לעבור גם את עשרת אלפים השקלים. מסיבה זו כאשר ישנה כלה המבקשת לרכוש שמלה, והשאלה "כמה עולה שמלת כלה צנועה" מעסיקה אותה במיוחד, בשל תקציב מצומצם- חשוב שהיא תדע כיצד ניתן לחסוך בעלויות השמלה הנבחרת. ניתן בהחלט להשיג שמלות איכותיות בזול, זאת מבלי להתפשר על איכות התפירה ועל עיצוב המותאם לכלה אישית.

הוצאות חתונה במגזר הדתי

במגזר הדתי השמרני, מקובל מאוד להוציא כספים עבור הוצאות החתונה בהתאם לסכום מסוים שנקבע מראש. מסיבה זו כמעט ולא ניתן לראות בזבוז מיותר של כסף על ענייני החתונה, אלא להפך- הזוגות ינסו לחסוך עד כמה שניתן. העלויות של מרבית הדברים המיועדים לאירועים אצל דתיים עשויות להיות נמוכות יותר מאשר אצל חילוניים. כך למשל אולמות אירועים באזור בני ברק, יהיו זולים יותר להשכרה מאשר אולמות בתל אביב, בשל הימצאותם בלב אוכלוסייה שומרת מצוות.

אז כמה עולה שמלת כלה צנועה וכיצד ניתן לחסוך בהוצאות?

בנוגע לטווח המחירים של שמלות הכלה המיועדות לדתיות,  שמלות אלו נחשבות לזולות יחסית, ובנוסף במגזר הדתי נפוץ יותר המנהג לרכוש או לשכור שמלות מיד שניה. גם רכישה און-ליין עשויה להוזיל עלויות, עד למחירים של מאות בודדות לשמלת כלה צנועה ומעוצבת. במידה והכלה מגיעה לתופרת עם שמלה מוכנה שנדרשים בה רק תיקונים- המחיר הסופי של השמלה כולל השינויים יהיה נמוך משמעותית.
בשל ההיצע המצומצם של שמלות מתאימות בסלוני הכלות הגדולים, כלות דתיות רבות בוחרות בתופרות העובדות מביתן ולא בסלון כלות. בחירה כזו עשויה לחסוך כסף רב- בין אם מדובר ב"שיפוץ" שמלה מוכנה, וגם כאשר הכלה החליטה לרכוש שמלה חדשה לגמרי, בשל עלויות הייצור המופחתות. במגזר הדתי מקובל, בנוסף, להשתמש במקומות שיש בהם גמ"ח של שמלות כלה, והם אינם נחשבים לפחותי-כבוד בעיניי כלות דתיות- אלא לדרך טובה וחסכונית להשיג שמלה נפלאה במחיר צנוע.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן