כמה עולה שמפו ללא מלחים?

סאונהביתית

שמפו ללא מלחיםמלחים כימיים מוכנסים לשמפו כדי לשבור את מתיחות המים ולגרום לקצף. רוב המלחים אינם טבעיים ולכן גם מייצרים נזק לשורשי השערות. המלחים קיימים במוצרי טיפוח לגברים ולנשים והם נפוצים בעיקר בשמפו ומרכך שיער. מעבר לכך, כאשר השיער רטוב ושטח הפנים שלו מתוח אמורים המלחים לשאת חומרים שתורמים לתחושת הניקיון. יחד עם זאת, המלחים הם חומרים פעילי שטח ולצד היתרונות יש להם גם לא מעט חסרונות. הם מורגשים על פני הקרקפת, יוצרים גירודים ומעודדים התפתחות של קשקשים. בנוסף, המלחים קריטיים בעיקר עבור בעלי שיער יבש או אנשים שסובלים מאקזמה.

גורמים המשפיעים על המחיר

העלות של כמה עולה שמפו ללא מלחים מושפעת בעיקר מהפרמטרים הבאים:

א. יצרנים – יצרני מוצרי טיפוח לשיער מקפידים כבר שנים רבות על ייצור מוצרים ללא מלחים, אולם רק בשנים האחרונות החלה המגמה להגיע גם לקטגוריה של שמפו. המותג והיצרן משפיעים על המחיר של השמפו וקובעים את העלות שלו.

ב. SLS – לא כל שמפו המוכרז "ללא מלחים" אכן נטול חומרים מן הסוג הזה. יש חברות המכניסות אל המוצרים תחליפי מלחים ולכן חשוב לקרוא היטב את התווית ולבדוק האם מדובר ב-SLS.

ג. פורמולה – המחיר של שמפו ללא מלחים מושפע בעיקר מהפורמולה. יש מוצרים מועשרים בפנטנול שתפקידו להגביר את עמידות השערה, לעומת מוצרים אחרים המבוססים על פורמולה פחות עשירה.

טווח מחירים

המחיר הממוצע של שמפו ללא מלחים הוא 60-90 ש"ח. יש מבצעים מיוחדים ברשתות השיווק דרכם ניתן לרכוש את המוצרים גם במחירים נמוכים יותר, אולם בכל מקרה חשוב להתייעץ עם מעצב שיער לגבי החומר המתאים. התאמה בין סוג השמפו לבין אופי השערות היא קריטית לניצול התכונות של חומרי טיפוח ועיצוב עם או בלי מלחים ומרכיבים אחרים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן