כמה עולים תחליפי חלב לתינוקות

תחליפי חלב לתינוקות

 עד לפני מספר שנים טובות, אימהות שאינן מניקות מצאו עצמן בבעיה. הן הסתמכו על תחליפי חלב שלרוב לא היו זולים כלל. בזכות המודעות לבעיה וריבוי המוצרים בשוק התינוקות, ניתן כיום למצוא שלל מוצרים לתינוקות במחירים שפויים.

תחליפי חלב לתינוקותבעבר – תחליף מזון לתינוקות היה יקר יותר

ראשית כל, חשוב לומר כי למפעלים המייצרים תחליפי חלב, נדרש פיקוח רב ועבודת ביקורת איכות ארוכה של פס הייצור לדרישות המחמירות של משרד הבריאות. העובדה שנדרשות כל כך הרבה הכנות לייצור יצרה בשנים עברו מצב שבו מוצרי מזון רבים, וביניהם גם תחליפי חלב, זכו לתגי מחיר גבוהים. אם ביום רגיל תחליפי החלב היו עומדים על מחירים שבין 48-57 ש"ח במועדים מסוימים הן אף חצו את רף ה-60 ש"ח.

מאז עברו מים רבים בנהר, יוקר המחייה החל להשפיע והחברות השונות המייצרות את תחליפי המזון החליטו כי למרות ההליכים הרבים המלווים את פס הייצור המחירים ישארו כפי שהם בכל ימות השנה.

 

תחליפי מזון לתינוקות המוצעים לנו היום

בשוק תחליפי המזון לתינוקות קיימים מספר מותגים מובילים – חלקם מיוצרים בארץ וחלקם מיובאים מחו"ל. המוצרים המיובאים מחו"ל עשויים להתאים לחלק מהציבור אך ישנו חלק אשר מקפיד באופן מחמיר יותר על סוג הכשרות של המזון. חברת מטרנה למשל עובדת שנים רבות מול הבד"צ לקבלת הכשר על מוצריה ואף מייצרת סדרת תחליפי מזון לתינוקות המיועדת לציבור החרדי המחמיר (מטרנה מהדרין), בין השאר קיימים מוצרים שאף הותאמו לפסח ולחגים מיוחדים בהם סדרת מטרנה מהדרין בשלבים 1-3.

ההכשר של תחליף מזון ישראלי מתחיל משלב החליבה, דרך ייבוש החלב ועד פס הייצור המיוחד של החברה. ההכשר לרוב מתבסס על פסקי הלכה המאפשרים זאת. עוד מוצרים כשרים בסגנון הם: התמ"ל הצמחי- מטרנה צמחי וכן דייסות החברה המבוססות על קורנפלור, אורז או הדייסות בטעם וניל. כמו כן התוספות החשובות למוצרים אלו מעניקות להם ערך תזונתי גבוה (ויטמינים ומינרלים שונים, הרכב פרוביוטי מיוחד וכולי), ואף הן עוברות בדיקת כשרות.

מחיר ממוצע לתחליפי חלב מטרנה – 43-49 ש"ח.

מחיר ממוצע לדייסות – 9.5-11 ש"ח (תלוי בסוג הדייסה).

תחליף מזון כשר בהשגחת הבד"צ או הרבנות ?

ולבסוף, פרט מידע שחשוב לדעת לטובת מי מכם שמקפיד יותר בדיני הכשרות. רבים אינם יודעים מה ההבדל בין כשר בהשגחת הבד"צ לבין הכשר הניתן ע"י הרבנות הראשית. למרות שבשני המקרים מדובר במוצרים הנחשבים לכשרים, הכשר הבד"צ מתייחס לא רק למרכיבי המזון עצמו, אלא גם לפס הייצור ולחומרי הגלם שעברו הכשרה והכנה מיוחדת.

לעומת זאת, הכשר מטעם הרבנות ניתן לרוב רק על מרכיבי המזון עצמו ולא על סביבת הייצור של המזון. לכן, אם אתם מקפידים וחשוב לכם שהמזון שאתם אוכלים יאופיין בכשרות מחמירה יותר, הרי שעדיף לכם לבחור במוצרי המזון בהשגחת הבד"צ.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן