כמה עולה תיקון גנרטורים

תיקון גנרטור

גנרטור מאפשר לנו לעשות שימוש בחשמל בכל תנאי השטח והסביבה

הקדמה בעת המודרנית הובילה אותנו להסתמך יותר ויותר על מכשירי חשמל וטכנולוגיה עילית בהתנהלותינו היום יומית. הסתמכות זו הפכה ברבות השנים לתלות של ממש, כשרובנו איננו יודעים כיצד להסתדר אפילו במשך יום אחד ללא הפלאפון הסלולארי או חיבור לאינטרנט.

התלות הזו מחייבת אותנו לעיתים למצוא פתרונות למצבים של בעיות בזרם החשמל, בעיות אשר עשויות לנבוע מתקלות מקומיות או ארציות ברשת החשמל, בעיקר בחורף בשל נפילת עצים על חוטי חשמל וגדיעתם. גנרטור מהווה פתרון מושלם למצב זה. גנרטור מהווה מעין תחנת כוח בזעיר אנפין, ועושה שימוש בדרך כלל בדיזל על מנת ליצר זרם חשמלי, ללא תלות ברשת החשמל הארצית.

חסרונו העיקרי של הגנרטור הוא הזיהום אוויר המיוצר על ידו, אשר הופך אותו להרבה פחות ידידותי לסביבה לעומת צריכת חשמל מהרשת הארצית. נוסף על כך, גנרטורים נוטים לסבול מתקלות רבות, ולכן תיקון גנרטורים הינו עניין נפוץ ולעיתים גם יקר.

תיקון הגנרטור בממוצע יעלה בין 100-350 ₪ אך גם יש תקלות שיכולות להגיע עד ל 1000 ₪ לתיקון, טיפול תקופתי בגנרטור יעלה בין 220 ל 350 ₪ .

תיקון גנרטור

מהן התקלות הנפוצות בגנרטורים

ישנן מספר תקלות נפוצות בגנרטורים, אשר מידת שכיחותן משתנה לפי סוג הגנרטור אופי השימוש והדגם הספציפי. חשוב להדגיש כי תיקון הינו לרוב פעולה מסובכת ואף בעלת סיכון התחשמלות רב, ולכן צריכה להיעשות רק על ידי מומחים בתחום. התקלות הנפוצות הדורשות תיקון גנרטורים כוללות בין השאר:

  • דלק ישן: במידה ועשינו שימוש בגנרטור בעת יציאה לטיול, או שפשוט לא עשינו בו שימוש זמן ממושך, יתכן ונשאר דלק במערכת הגנרטור אשר התיישן וכיום המנוע אינו יכול לעשות בו שימוש.
  • שמן שרוף: בעת יצירת המתח החשמלי פולט הגנרטור חום רב. חום זה מצריך קירור וסיכוך בין חלקי המנוע השונים באמצעות שמן ייעודי. שמן זה עשוי להישרף בטמפרטורות גבוהות במיוחד, ובמידה ואנו מריחים ריח שרוף מהגנרטור כדאי להפסיק את פעולתו ולקרוא למומחה בתחום לפני שהבעיה תחמיר אף יותר.
  • קורוזיה: כל חלקי הגנרטור חשופים לנזקי השחיקה לאחר שימוש ממושך, או אפילו לאחר שהות ממושכת במחסן הביתי הלח והטחוב. קורוזיה (בעברית שחיקה) עשויה לפגוע בין השאר בחבל ההנעה של הגנרטור, ולעיתים אף כבל החשמל היוצא מהגנרטור עשוי להינזק ולהוביל לחוסר יכולת לעשות בזרם שימוש על ידי מכשירי הבית.

חשוב מאוד לשכור שירותי תיקון גנרטורים רק מבעל מקצוע בעל מומחיות בתחום

גנרטור הינו מכשיר מתקדם, העושה שימוש בשריפת דיזל לשם יצירת זרם חשמלי רב עוצמה. חשוב מאוד להרחיק ילדים מהגנרטור בעת פעולתו, ובמקרה של תקלה לא לנסות לטפל בה לבד עקב סכנה להתחשמלות קטלנית.

הקפידו לשכור רק את שירותיו של מתקן גנרטורים מומלץ, בעל ניסיון וותק בתחום.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן