כמה עולה תיקון דודי שמש?

כיום רובנו עושים שימוש קבוע בדוד שמש, אשר משפר משמעותית את איכות חיינו
דודי שמש הינם כלים יעילים ביותר, אשר משפרים משמעותית את איכות החיים בכל בית בו נעשה בהם שימוש היות והם מאפשרים ניצול של אנרגיית שמש לשם חימום מים, במקום שימוש באנרגיה חשמלית, דבר אשר גם מאפשר הנאה ממים חמים רוב חודשי השנה וגם חוסך כסף רב. לאור האמור, כאשר דוד השמש מתקלקל, נרצה לתקן אותו במהירות האפשרית.

אז מה משפיע על מחיר תיקון דודי שמש?

• סוג הדוד: כיום ישנם סוגים רבים של דודי שמש הנבדלים זה מזה בגודלם, איכותם, החברה המייצרת אותם ועוד. דודים אלו נעים בטווח מחירים מסוים, אשר משפיע לא רק על רכישת הדוד, אלא גם על תיקונו בהמשך. הבדלים אלו במחיר התיקון נובעים בעיקר במקרים בהם ישנו צורך בנקיטת שיטות תיקון ייחודיות רק בשל סוג הדוד, כאשר בשאר המקרים לא נראה הבדל במחיר כלל, ולכן ההשפעה של סוג הדוד על המחיר הסופי זניחה למדי.
• סוג התקלה: דודי שמש עלולים לסבול מתקלות מגוונות, אשר כל אחת מהן דורשת טיפול שונה לשם תיקונה. באופן כללי, ובדומה לכל סוג תיקון אחר, ככל שהתקלה קשה יותר, כך גם התיקון שלה יהיה מורכב יותר ומחירו יעלה. חשוב לדעת כי רוב התקלות בדודי שמש נעות על סקאלה קיצונית ביותר- או תקלות אשר ניתנות לתיקון מידי, מהיר וזול, או תקלות קשות אשר עדיף שלא לתקן אלא להחליף את הדוד לחלוטין, ומומלץ שלא לבחור באפשרות התיקון במצבים אלו.
• שימוש בחלקי חילוף: חלק מהבעיות בדוד השמש עלולות לנבוע משחיקה או הרס של חלקים שונים שלו, בעיקר התרמוסטט וגוף החימום. במקרים אלו, יש לרכוש חלקי חילוף, דבר אשר משפיע על מחירו הסופי של התיקון כולו בהתאם לדגם הדוד ומחיר החלק שנרכש.תיקון דוד שמש
• נוחות התיקון: דודי שמש מותקנים על כל גג בצורה שונה, היות ועל הדוד להתאים לגג ולשבת עליו בבטחה. כאשר יש לתקן את הדוד, יש לעלות למקום בו הוא נמצא על הגג, כאשר בעלי מקצוע רבים בתחום נוהגים לדרוש תוספת תשלום עבור טיפול בדודי שמש הממוקמים על גגות גבוהים ולא בטוחים, בשל הסכנה שהם לוקחים במהלך התיקון. תוספת זו אמנם מייקרת את התיקון כולו, אולם היא נדרשת רק במקרים קיצוניים למדי וניתן אף לשאת ולתת עליה עם בעל המקצוע בכדי להוריד את מחירה או לבטלה לחלוטין.

 

בשל הגורמים הרבים המשפיעים על מחיר תיקון דודי שמש, נוצר טווח מחירים אפשרי

מחיר תיקון דודי שמש מושפע מכמה גורמים, ולכן ינוע בין 180-800 ₪, כאשר ישנם מקרים בהם הוא עלול להיות זול או יקר יותר- תלוי משמעותית בבעל המקצוע וביכולות ההתמקחות של כל אחד.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן