כמה עולה תיקון מכונת CNC?

מכונת CNC נשלטת ישירות ממחשב אישי והיא כוללת תוכנה ייעודית. מטרת המכונה היא לאפשר מעבר מתכנון לייצור ללא בזבוז זמן על שרטוטי נייר. בנוסף, המונח CNC מתאר את אופי ההנעה של כלי עיבוד שבבי.

הכלים העיקריים בהם נעשה שימוש ב-CNC הם כרסומת, מחרטה ומקדחה, או כלים לעיבוד מהסוג של כיפוף פחים. הבעיה העיקרית מבחינת אנשי מקצוע העושים שימוש במכונת CNC היא התמודדות עם תקלות נפוצות. רוב בעלי המלאכה לא יודעים איך לתקן את המכונה בעצמם ולכן עליהם לפנות לחברות המתמחות בתחום.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

יש כמה פרמטרים הקובעים כמה עולה תיקון מכונת CNC:

  1. CNCמצב המכונה – ככל שהמכונה במצב ישן יותר, כך צפויה העלות של התיקון לעלות. יש להביא זאת בחשבון כאשר פונים לתיקון מכונת CNC ולשקול רכישה של מכונה חדשה. מצב המכונה הוא פקטור משמעותי בעבודה של בעלי מקצוע והוא משפיע על העמידה בלוח הזמנים ועל התוצאות.
  2. סוג הבעיה – תיקוני מכונות מכל הסוגים מושפעים מסוג הבעיה. בעיות חמורות מחייבות הקצאה של זמן ואנשי מקצוע, אך יש תקלות נפוצות ומוכרות שניתן לפתור בקלות. מי שמשתמש במכונת CNC ורוצה לדעת מה סוג הבעיה יכול לאסוף מידע. אפשר גם לתאם פגישה עם נציגי חברות המציעות שירותי תיקונים ולהשוות מחירים והצעות.
  3. אספקת רכיבים וחלקים – תיקון מכונות CNC מתבצע לעיתים קרובות תוך אספקת רכיבים וחלקים. כאן הבחירה בין היא בין חלקים מקוריים, משומשים או תחליפים. אספקת רכיבים וחלקים לא תמיד מגולמת בתוך מחיר העבודה. חברות העוסקות בתיקון מכונות CNC קובעות בנפרד את מחיר העבודה על התיקון ואת מחיר הרכיבים והחלקים.

טווח מחירים

רוב התקלות במכונות CNC נפתרות בהשקעה מינימאלית של 400-800 ש"ח. תקלות מורכבות נפתרות בעלות ממוצעת של 1,200 ש"ח, בעוד תקלות מסובכות הדורשות אספקה של רכיבים וחלקים עשויים לעלות 1,500 ש"ח ומעלה. בסופו של דבר, הכל תלוי במצב המכונות ובאופי התקלה. חשוב להקפיד על תחזוקה קבועה כדי למנוע תקלות נפוצות ולשמור על המכונות לאורך זמן.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן