כמה עולה תיקון מצבה?

תיקון מצבות

המצבה היא במידה רבה המזכרת המשמעותית האחרונה של המנוח בעולמנו

מצבות הן חלק משמעותי מאוד בחיים של רבים מאתנו, וזוהי לא אמירה אירונית – למרות שמדובר בסופו של דבר באמצעי הנצחה ומזכרת לאנשים שאינם עוד בין החיים, המצבה היא גם אמצעי של נחמה ושל זיכרון עבורנו – האנשים שנשארו כאן עם הצורך בזיכרון ובהנצחה של האנשים היקרים לנו שהלכו לעולמם. משום כך, ההשקעה במצבה היא השקעה לא מבוטלת מבחינה כלכלית, וגם התחזוקה של המצבה היא השקעה משמעותית לעתים גם ארוכת טווח. כעת, נבין בדיוק מהם התיקונים שיכולים להיות נחוצים למצבה, וכמה הם עולים.

מתי נזדקק לשירות של תיקון מצבה וכמה יעלו התיקונים?

  • איזה תיקונים רלוונטיים? תיקונים של מצבות יכולים להיות מגוונים למדי, בהתאם לסוג הבעיה במצבה אותה צריך לתקן. ישנם תיקונים המתייחסים אך ורק לכיתוב על המצבה, להדגשה שלו או לתיקון שלו בפועל. ישנם גם תיקונים הנוגעים לגוף המצבה עצמו – בשל סדקים בשיש או מצב דומה. גם ניקוי המצבה יכול להיחשב כתיקון נחוץ ורלוונטי, שכן במדינה כמו ישראל לעתים קרובות מצטבר לא מעט לכלוך על המצבה.
  • כמה זה עולה? השירות הבסיסי ביותר של תיקון מצבות, שהוא הניקוי שלהן בלבד, עולה בין 200 ל-500 ₪ בממוצע. במידה ויש צורך לחדש את הכיתוב ולהשחיר את האותיות על המצבה, מדובר בשירות שעולה בין 300 ל-700 ₪ בממוצע. במידה ויש צורך לתקן את גוף המצבה עצמו, הרי שמדובר בשירות מעט יקר יותר, שטווח המחירים שלו נע בממוצע בין 500 ל-1,000 ₪, בהתאם לעומק הסדק ולסוג התיקון הנחוץ במצבה עצמה.

מחירי תיקון המצבה לא גבוהים מאוד – והמשמעות שלה גדולה מאוד

בהתחשב בכך שמצבות הן חלק חשוב מאוד מהמורשת של האדם המנוח בעולמנו, ושאנחנו מוצאים בהן נחמה ושהן מהוות שריד פיזי ממש שלו – ברור מדוע אנחנו רוצים לשמור על המצבה בצורה הטובה ביותר לאורך זמן. במידה וישנו סדק, או שיש צורך לתקן את האותיות או אפילו לנקות את המצבה – כדאי לפנות לשירות מקצועי בתחום ולהבטיח את העבודה המקצועית.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן