כמה עולה תיקון פיצוץ בצינור מים

פיצוץ בצנרת מים

פיצוץ בצינור הוא אחת התופעות הלא נעימות שניתן לחוות ממערכת האינסטלציה. מערכת האינסטלציה או הצנרת הביתית היא מערכת מורכבת של צינורות, וכאשר בצינור ישנו סדק אשר לא מטופל זמן רב, הדבר עלול בסופו של דבר להוביל לפיצוץ. פיצוץ בצינור לא בהכרח אומר שיטפון בכל הבית. ישנם מצבים שבהם נמצא דירה מוצפת (כי כמובן שהפיצוץ בצינור יקרה בדיוק כשלא נהיה בבית…), אך ישנם מצבים בהם הפיצוץ קורה מתחת לרצפה או בתוך הקיר ואז המים לא בהכרח פורצים החוצה בשטף אלא גורמים לרטיבות לא מוסברת. לכן, גם כשהמקרה אינו אקוטי, על תחכו. ככל שתחכו, תיקון פיצוץ בצינור מים יהיה מורכב ויקר יותר. כבר כשמתגלה לכם סימן או רמז טפלו בעניין כי בעיית נזילה או רטיבות לא תיעלם מעצמה…

רמזים מקדימים לפיצוץ בצינור

כאמור, לפיצוץ בצינור יכולים להיות רמזים מקדימים (לא תמיד). תופעות כמו רטיבות, עובש, כתם מים קטן על הרצפה- אם תטפלו בכל אלה בזמן, יתכן שתמנעו בכך את הפיצוץ הבא. כאשר אתם מגלים את אחת התופעות הללו הזמינו מיד אינסטלטור המתמחה באיתור נזילות אם מדובר בנזילה סמויה שלא ברור מהו מקורה. בעזרת מיכשור חדיש כמו מצלמה תרמית יגלה האינסטלטור היכן נמצא החלק הפגום בצינור בו ישנו סדק, לשבור רק את קטע הקיר או הרצפה הרלוונטי ולהחליף את חלק הצינור הפגום או בסדקים זעירים במיוחד- לאטום אותו.

יש פיצוץ- מה עושים?

אם אתם חושדים שישנו פיצוץ בצינור, חשוב קודם כל לסגור את השיבר- הברז הראשי. כך תפסיקו את הזרמת המים בצינורות ותמנעו את החרפת המצב במידה ואכן יש פיצוץ. הסתכלו בשעון המים שלכם. אם לאחר סגירת הברז עדיין ישנה תנועה מהירה של מחוג המים, כנראה שישנו פיצוץ בצינור. גם כאשר ישנה הצפה וברור שישנו פיצוץ בצינור סגרו את השיבר. המשך ההצפה למרות סגירת השיבר תעיד על כך שהפיצוץ אינו אצלכם אלא דווקא אצל אחד השכנים. במצב זה יש להגיד לשכן לסגור את השיבר שלו ולראות האם ישנה הפסקה בזרימה.

תיקון הפיצוץ- לא עבודה לכל אחד

בניגוד למדובר עבודות אינסטלציה פשוטות אותן ניתן פעמים רבות לפתור בעצמנו עם קצת חוש טכני, תיקון פיצוץ בצינור מים הוא עבודה למומחים. בין אם אתם בטוחים שישנו פיצוץ ובין אם אתם חושדים, קראו לאינסטלטור שיוודא שיש פיצוץ או יתקן אותו. כשהפיצוץ ברור וגלוי האינסטלטור ישבור את הקיר במקום או את המרצפות שנמצאות באזור, יחליף את החלק הפגום, יטייח את הקיר מחדש ויסייד אותו או יחזיר את המרצפות למקומן. חשוב ששבירת מרצפות תהיה בעדינות ככל האפשר כדי להסב להן נזק מינימלי. כדאי להחליף חלק גדול יותר בצינור ולא רק את הנקודה שנמצאה פגומה. יתכן שהפיצוץ התרחש גם בשל שחיקה בחלקים הסמוכים לאזור הפיצוץ. אם מדובר על צנרת ישנה שלא הוחלפה זמן רב, מומלץ לנצל את המצב ולבקש לא רק תיקון פיצוץ בצינור מים שנפגע אלא להחליף את הצנרת כולה אשר בוודאי היא שחוקה וזקוקה להחלפה. אמנם זהו פרוייקט גדול אך סביר כי פיצוץ נוסף או לפחות נזילה בעקבות סדק חדש יתרחשו בזמן הקרוב.

אז כמה עולה לנו?

תיקון פיצוץ שצנרת גלויה נע בין ה500 ל800 ₪ ותיקון פיצוץ לא גלוי בין 1000 ל1900

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן