כמה עולה תיקון רכב חשמלי?

רכב חשמלי

רכב חשמלי יכול לשמש לצרכים פרטיים, תעשייתיים ומסחריים. יש להקפיד על טיפולים תקופתיים של הרכב ולתקן אותו רק במוסכים מורשים. במאמר הבא נציג את עלויות התיקון ונבין מה משפיע על המחיר.
רכב חשמלי הוא בין אמצעי התחבורה הנפוצים ביותר בעולם בשנים האחרונות. הסיבה לכך קשורה גם להתקדמות טכנולוגית מרחיקת לכת, וגם לעלייה במודעות כלפי חשיבות השמירה על איכות הסביבה. הרכב מצליח לשלב בין כל היתרונות ולהציע ביצועים מעולים. זו גם הסיבה לפופולאריות של הרכב בקרב אנשים פרטיים, מפעלי תעשייה ושטחים מסחריים.
ניתן להיעזר ברכב לפעילות תחבורה בתוך מקומות סגורים ולמנוע זיהום אוויר ופליטת רעלים לחלל. התפעול של הרכב פשוט ונוח, הוא בטיחותי בהשוואה לאמצעי תחבורה אחרים וגם העלות הראשונית שלו נמוכה ואטרקטיבית. מעבר לכך, ניתן לבחור את הרכב מבין סוגים רבים של דגמים ולברר על קלנועיות, רכבי גולף, רכבים גדולים לשינוע והרמה ועוד. עם זאת, גם הרכב הזה מחייב לעיתים תיקונים ולכן כדאי לדעת מה משפיע על המחיר.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים שקובעים כמה יעלה תיקון של רכב חשמלי:
א. סוג הרכב – ניתן לתקן את כל סוגי הרכבים החשמליים, אך העלות מושפעת ישירות מסוג הרכב. ככל שהרכב מתקדם, משוכלל ומודרני יותר, כך צפויה העלות של התיקון לגדול. מצד שני, יש רכבים ישנים שעלות התיקון שלהם גבוהה בגלל היעדר חלקי חילוף או רכיבים. הפתרון הוא להגיע למוסכים שמתמחים בשירותים מן הסוג הזה ולקבל הצעת מחיר מסודרת.
ב. סוג התקלה – תיקון של כל סוג רכב עולה בהתאם לסוג התקלה. תקלות חמורות ניתן לפתור רק על ידי החלפת רכיבים רגישים ואספקת חלקי חילוף, לעומת תקלות נקודתיות שבהן אפשר לטפל באמצעות חיבור למחשב הראשי בלבד. בכל מקרה, סוג התקלה נקבע על ידי אנשי המקצוע. הטיפ בהקשר הזה הוא לבחור מוסך אמין ולא לוותר על איסוף המלצות מצד לקוחות קודמים, חברים או בני משפחה אובייקטיביים.
ג. חלקי חילוף – חברה שמתמחה בתיקון דגמים חשמליים צריכה להחזיק חלקי חילוף לכל סוגי הקלנועים. בין היתר עליה להתמחות בתיקון מנועים, גיר, דיפרנציאל, בקרים, מצברים נטענים ועוד. הבעיה היא שלכל חלק חילוף מחירון שונה. עלות חלקי החילוף משפיעה ישירות על מחיר התיקון ועל ההצעה הסופית של המוסך.

תיקון רכב חשמלי

טווח מחירון

בדיקה כללית של רכב חשמלי תעלה 150 ש"ח והיא תקוזז מהמחיר המלא או התיקון במידה והלקוח יבקש לבצע אותו. לעומת זאת, תיקון כללי יעלה 1,000-5,000 ש"ח ויש גם תיקונים ספציפיים בחלונות חשמל, מערכות תאורה ופחחות שיעלו 100-600 ש"ח בלבד. לצורך השוואה, טיפול 10,000 ברכב רגיל עולה בממוצע 500 ש"ח וטיפול ראש מנוע שנחשב לאחד השירותים היקרים בתחום עולה 3,500-7,000 ש"ח גם בדגמים משפחתיים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן