כמה עולה תיקון של מכונת כביסה?

מכונת כביסה

מכונת כביסהכולנו משתמשים במכונת הכביסה שבבית שלנו באופן קבוע. יש אנשים שעבורם, מכונת הכביסה היא ממש בגדר מצילת חיים, בפרט כאשר מדובר על משפחות עם ילדים, וכמויות הכביסה הן פשוט עצומות. לכן, כשמכונת הכביסה מתקלקלת – האינסטינקט הראשוני שלנו הוא לרוץ לטלפון, וליצור קשר עם טכנאי מכונות הכביסה הראשון שניתקל בו. בפועל, כדאי לדעת שהצעות המחיר עבור התיקון של מכונת הכביסה הן גמישות מאד, ותלויות בהמון דברים. אז מה יכול להשפיע על המחיר של התיקון?

כל המרכיבים שלוקחים בחשבון

  • עלות ביקור בסיסי – קודם כל, חשוב לדעת שאין ארוחות חינם. גם אם הטכנאי לא יצטרך לעשות דבר או רק ללחוץ על כמה כפתורים ולטפל בבעיה, עדיין יש עלות בסיסי של ביקור. חשוב מאד לשאול את הטכנאי מה עלות הביקור הבסיסים, ורוב הטכנאים ההוגנים אף אומרים זאת מיוזמתם מראש.

  • בעיות בדלת –
    אם יש לכם בעיה במנגנון הנעילה של דלת המכונה, הדבר כמובן מייקר את הטיפול. לרוב, מדובר על טיפולים שאינם מורכבים יתר על המידה, ולא דורשים התערבות מאסיבית מידי מצד הטכנאי. יש לקחת בחשבון שגם החלפים הנדרשים כאן אינם יקרים, ולכן לא מדובר על עלות גבוהה מידי מזו של הביקור הבסיסי.
  • טיפול בפילטר – חלק ניכר מהתקלות של מכונות הכביסה, קשורות בפילטר. תפקידו של הפילטר הוא מצד אחד לנקז החוצה את המים, ומצד שני גם להוציא החוצה את הלכלוך שהצטבר. עם זאת, כמו כמל פילטר, גם הפילטר של מכונת הכביסה נאם בסופו של דבר מלכלוך ומחפצים קטנים שהיו בתוך הבגדים שלנו. הטיפול בפילטר כולל את פתיחתו, ריקון הזבל שהצטבר, ואם צריך – התקנה של פילטר חדש (תמורת מחיר נוסף כמובן).
  • תיקון מנוע – אם המנוע של מכונת הכביסה הפסיק לעבוד, ויש צורך לתקן אותו, יש לקחת בחשבון שמדובר על תוספת משמעותית לתיקון. עם זאת, עדיין יש הפרש בין תיקון המנוע לבין החלפתו. תיקון המנוע הוא תהליך שעוד יכול להיות משתלם לטווח הארוך. אם יש צורך להחליף מנוע, העלויות גבוהות כל כך, שצריך לקחת בחשבון את האפשרות של רכישת מכונה חדשה.
  • תיקון כרטיס פיקוד דיגיטלי – בדיוק אותו סיפור כמו המנוע של מכונת הכביסה. אם כרטיס הפיקוד הדיגיטלי השתבש, אפשר לתקן אותו, והתיקון איננו זול. אבל אם אפילו אי אפשר לתקן אותו, וצריך לרכוש כרטיס חדש – גם כאן כדאי לשקול רכישה של מכונה חדשה.

ומה החשבון הסופי?

העלות הראשונית של ביקור טכנאי נעה בין 150 ל 300 ש"ח, תלוי במידת הניסיון של הטכנאי ובמידת התכיפות. תיקוני דלת עולים בין 250 ל 500 ש"ח. ניקיון של הפילטר יעלה בין 150 ל 350 ש"ח. תיקון של המנוע יכול להגיע עד ל 800 ש"ח, ותיקון של כרטיס פיקוד דיגיטלי יכול להגיע עד ל 1,000 ש"ח. כמובן שרכישה של רכיבים חדשים אלו היא יקרה עוד יותר, וחוצה את הסף של 1,000 ש"ח. כל מחירי התיקונים כאן, כוללים מראש גם את העלויות של הביקור הבסיסי.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן