כמה עולה תיקון של תרמוסטט בדודי השמש?

דוד שמש

אם יש לכם דודי שמש בבניין או בבית שלכם, הרי שחשוב לדעת שברובם ישנו הרכיב שנקרא תרמוסטט . התרמוסטט מאפשר לשלוט על הטמפרטורה המקסימלית של הדוד, ולמנוע חימום יתר. מדוע זה חשוב? כי חום מיותר עלול לגרום להצטברות של אבנית בתוך הדוד, והדבר יקשה על החימום בהמשך. לכן, כשהתרמוסטט מתקלקל, כדאי למהר ולתקן אותו ולהחליף אותו במידת הצורך. עם זאת, כמה יעלה לנו התיקון וההחלפה של התרמוסטט? הנה ההשפעות האפשריות על המחיר.

כך תקבעו מהו המחיר המתאים

  • אתם מתקנים או איש מקצוע? – ההבדל המשמעותי במחיר של תיקון תרמוסטט והחלפתו בתוך דוד שמשדוד שמש  , קשורה לשאלה מי מבצע את התיקון. האם אתם תעשו זאת, או שתתנו לאיש מקצוע לעשות זאת? היתרון כמובן בתיקון העצמאי, הוא בכך שהוא יהיה זול יותר באופן משמעותי. עם תא, הוא דורש מכם ניסיון וידע. ישנם כמובן מדריכים מקוונים באינטרנט שמסבירים איך להחליף את התרמוסטט, אבל קחו בחשבון שהם ידרשו מכם להתאמן בנושא, וגם להיצמד היטב להוראות. כמו כן, אם זה התיקון הראשון שאתם אי פעם עושים בדוד, אולי עדיף להימנע מכך. פניה לאיש מקצוע היא יותר בטוחה ונכונה גם אם יקרה יותר.

  • סוג התרמוסטט יש לרוב טווח מחירים קבוע לתרמוסטט עצמו, ובכל זאת יכולים להיות הבדלים. זה לעתים גם תלוי בגודל של דודי שמש שיש להם את התרמוסטט, וגם בשאלה האם התרמוסטט משרת גם את דוד החשמל ולא רק את דוד השמש. כמו כן, אפשר ויש לכם דגם ישן מאד של תרמוסטט שכבר לא קיים כיום, וחובה לבחור בדגמים חדשים ויקרים יותר. כמובן שאם אתם פונים לאיש מקצוע שמתקין את התרמוסטט או פונים לחנות שמוכרת אותו בקשו לקבל את כל המידע. חשוב שבכל מקרה תהיה התאמה מושלמת בין התרמוסטט לבין הדוד, כדי שלא יצא שהוצאתם כסף לחינם.

וכמה התיקון עולה בסוף?

הטווח יכול להיות רחב למדי ותלוי בעיקר בשאלה אם תתקנו את התרמוסטט בעצמכם או תפנו לאיש מקצוע. תיקון עצמאי, כלומר רכישה של תרמוסטט חדש בלבד, תעלה לכם בערך כ100 עד 150 ש"ח. לעומת זאת, אם אתם פונים אל איש מקצוע על מנת שיתקן דודי שמש ויחליף את התרמוסטט, אזי עלות הביקור בנוסף לתיקון, תהיה בין 250 ל350 ש"ח.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן