כמה עולה תכשיט זהב?

תכשיט זהב

תכשיט הוא מתנה מושלמת לגברים ונשים. אפשר לרכוש תכשיט לקראת אירוע מיוחד, לציון יום הולדת או סתם כדי לרענן את המלתחה וקופסת האביזרים. בנוסף, היום אפשר להשתמש בטכניקות בסיסיות של צורפות ולהכין לבד את התכשיט.

בתחום הצורפות הדגש הוא על רכישת חוט זהב איכותי המיוצר על פי הסטנדרטים המקובלים בענף. לתכשיטים מן הסוג הזה יש יתרונות לאורך זמן, הם עמידים בפני שחיקה ולא סובלים מבלאי. במילים אחרות, עדיף להשקיע עוד כמה שקלים ברכישת תכשיט איכותי מאשר להתפשר על חיקוי זול או תכשיטי כסף רגילים.

תכשיט זהב

פרמטרים המשפיעים על המחיר

יש מספר גורמים שעוזרים לקבוע כמה עולה תכשיט זהב:

א. סוג התכשיט – הפקטור העיקרי המשפיע על המחיר הוא סוג התכשיט. יש פערי מחירים של מאות שקלים בין טבעות רגילות וטבעות אירוסין או נישואים, מחרוזות, עגילים, צמידים, שרשראות ותליונים. ככל שהתכשיט יותר נדיר ומושקע, כך צפוי המחיר לעלות.

ב. שיבוצים ותוספות – זהב צהוב וגם לבן יכולים להשתבץ על גבי סוגים שונים של תכשיטים ולהשפיע על המחיר. התוספות השכיחות הן יהלום, אך אפשר לשלב גם פנינים, קריסטל ואבני חן אחרות. כדאי לבחור את השיבוצים והתוספות לפי הטעם האישי של מקבל המתנה ולוודא שהם מתאימים לסגנון הכללי.

ג. קראט – קראט היא יחידת משקל באבני חן השווה בדיוק ל-200 מיליגרם. בעזרת יחידת המידה הזו ניתן לבדוק את האיכות של התכשיט, היהלום או אבני החן האחרות. אפשר לבדוק את הקראט של התכשיט לפני שרוכשים אותו ולבצע השוואת מחירים נוספת.

טווח מחירים

מי שמייצר לבד תכשיט ורוכש בעצמו חוט זהב יכול להגיע לתוצר מרשים בעלות של 500-1,000 ש"ח בלבד. מנגד, רוב התכשיטים המוכנים עולים מעל 3,000-4,000. בקטגוריה היקרה במיוחד ניתן למצוא תכשיטי יהלומים בעלות ממוצעת של 5,000 ש"ח ומעלה ואפילו תכשיטים שעלותם עשרות אלפי דולרים. באופן עקרוני, כמעט ואין גבול עליון למחיר של תכשיטי זהב. הכל תלוי ברמת הייחודיות של התכשיט, בגודל אבני החן המשובצות עליו ובתוספות הנבחרות לפי הטעם האישי של הלקוח.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן