כמה עולה תמלול אקדמי?

תמלול

תמלול הוא העברת חומר מילולי אל הכתב. קיימים סוגים רבים של תמלול ואחד מהם הינו תמלול אקדמי. הצורך בתמלול שכזה הוא לרוב צורך של סטודנטים או פרופסורים אשר רוצים לבצע עבודות גמר שונות, כשההליך לביצוע אותן עבודות כולל ראיונות לצורך מחקרים. הראיונות יכולים להיות ארוכים או קצרים (כלומר מספר דקות או שעות) והסיבה לפנות אל חברת שירותי תמלול נובעת מהצורך להעביר אותם אל הכתב ומחוסר זמן או חוסר מקצועיות של מי שביצע את הראיונות לבצע זאת. חשוב להבין כי הראיונות השונים יכולים להיות משמעותיים לכל עבודה ולא לכולם קל לסכם מתוך ראיונות הניתנים בעל פה. בדיוק לצורך כך ישנן חברות אשר מתמחות בתחום התמלול האקדמי, כדי להקל על כל מי שעוסק בתחום האקדמי וזקוק למענה בתחום הראיונות השונים.

הליך התמלול

תמלוללפני ששואלים כמה עולה תמלול אקדמי חשוב לדעת גם מה כולל ההליך עצמו. בסופו של דבר, מבצע התמלול מאזין להקלטות השונות (אשר יכולות להיות הקלטות של ראיונות או הרצאות) ומעביר אותן במדויק לכתב. התוצאה יכולה להיות על קובץ וורד או על נייר מודפס, כך שניתן יהיה לעשות בקלות שימוש בראיונות השונים. לאחר קבלת הקובץ או ההדפסה ניתן להשתמש בקלות בחומר ולכן פעמים רבות השאלה כמה עולה תמלול אקדמי צריכה להתייחס לא רק לכמה עולה הפעולה עצמה אלא גם מה תוכלו להרוויח מהליך התמלול וכמה זמן תוכלו לחסוך בכך שתקבלו את הראיונות השונים או ההרצאות כשאלו כתובים לפניכם.

ממה מורכב מחירון תמלול אקדמי

מחיר התמלול מורכב מאופי העבודה הנדרשת ואורך העבודה. אם עבודת התמלול דורשת הקלדה של הרצאה מדובר בסוג אחד של עבודה, ואם יש צורך לשירות תמלול שיחות בין שני אנשים מדובר על עבודה שונה. כמובן, תמלול של מספר אנשים המשוחחים (מעל לשני אנשים) יהיה שונה במורכבות שלו מאשר שאר העבודות. לכן, כאשר מתמחרים את עבודת התמלול לוקחים בחשבון את כל הפרמטרים השונים. כדי לתת הצעת מחיר הוגנת לתמלול יש קודם כל להבין באיזה סוג של עבודה מדובר ומה אורכה של העבודה.

חשוב לשים לב כי התוצאה של תמלול אקדמי היא לא רק הקלדה של המילים השונות אשר נאמרות בין הצדדים שונים. למשל, במקרים של ראיונות, ישנם רגעים של שתיקה, גיחוך או תחושות שונות (אי נעימות, שמחה וכו') ועל מבצע עבודת התמלול להעביר את כל התחושות הללו בנוסף להקלדת המילים השונות אשר נאמרות.

לסיום, עלות של תמלול אקדמי מורכבת מהפרמטרים עליהם דיברנו למעלה, והיא נעה בין 300- 500 ₪ לשעת תמלול. בהינתן הקלטות באיכות נמוכה, תידרש תוספת מחיר עבור שליחת הקבצים לאולפן סינון רעשים בעזרת.

עזר לעריכה: פרוטוקול שירותי תמלול

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן