כמה עולה תנור קרמיקה חשמלי

תנור קרמיה

תנורי קרמיקה מיועדים גם לפורצלן ומיזוג זכוכית והמאפיין הבולט שלהם הוא עמידה בטמפרטורה מקסימאלית של עד 1,300 מעלות ויותר. בדרך כלל התנור מגיע עם גופי חימום איכותיים משני הצדדים ועם שכבת בידוד המסייעת לצריכת חשמל נמוכה

תנורים הם חלק בלתי נפרד מענף התעשייה המודרני. בעזרת התנורים ניתן לשנות לחלוטין את הרכב חומרי הגלם ולהשיג יתרונות רבים. יש כיום מגוון רחב של תנורים משוכללים שנבחרים לפי צרכי הלקוח ומיוצרים על ידי החברות הגדולות.

 

המאפיינים הבולטים של התנורים

תנורים חשמליים ורגילים שמשמשים לצרכים תעשייתיים חייבים לעמוד בעומס חום גבוה מהרגיל. זו הסיבה שברוב התנורים ניתן להגיע לטמפרטורה מקסימאלית של 1,300 מעלות מבלי לסכן את הסביבה או את המשתמש.

לתנורים מסוג זה שורה ארוכה של יתרונות:

א. דלת כפולה – הדלת של התנור חייבת להיות כפולה וטמפרטורת הדופן שלה נמוכה בהשוואה לטמפרטורה הפנימית. דלת כפולה מסייעת לבידוד ומונעת בריחת חום.

ב. גופי חימום – בתוך התנור יש גופי חימום חשמליים ואיכותיים. הם מוגנים בחריצים בקירות והם אלו שמאפשרים חימום אחיד. גופי החימום לא דורשים תחזוקה אלא רק חיבור לתשתית חשמל מתאימה.

ג. שכבת בידוד תרמי – היתרון הבולט של תנורים תעשייתים לעומת תנורים רגילים הוא הבידוד התרמי. בעזרת הבידוד התרמי ניתן לחסוך בצריכת החשמל והאנרגיה. הבידוד מסייע להשגת טמפרטורת מעטה חיצוני נמוכה, מה שמשפר גם כן את הבטיחות.

איך בוחרים תנור קרמיקה?

השוואה בין תנורים לפי סוג הדלת, מספר גופי החימום ועובי שכבת הבידוד התרמי יכולה לסייע למי שמתלבט בין יצרנים וחברות. במקביל, כדאי לבדוק האם התנור ניתן להצבה על השולחן והאם המידות שלו מתאימות למקום הפנוי. רצוי לתת עדיפות לתנור בעל פתח אוורור בתקרה וכך להבטיח סירקולציה של האוויר. תנור עשוי נירוסטה ימנע חלודה ויקל על התחזוקה, בעוד תנור בעל פתח מתכוונן רציף בדלת יאפשר אוורור מעולה ויקצר את זמן הקירור הנדרש.

תקני בטיחות לתנור איכותי

תנור חשמלי צריך לעמוד בדרישות תקני הבטיחות. עליו להיות מיוצר עם תקן המבוקר על ידי מכונים בינלאומיים ועם ממסרי מצב מוצק לקבלת פעולה שקטה. תקני הבטיחות מתייחסים בין היתר לבקרת הטמפרטורה של התנור, לחיישנים שקובעים את רגישות הטמפרטורה למדידה מדויקת ולבסיס או המעמד. את התנור מציבים בדרך כלל על מעמד ייחודי כדי למנוע תזוזות בלתי רצויות. כאשר התנור לא מוצב על ידי מעמד המאושר על ידי היצרן, רמת הבטיחות נפגעת והשימוש עלול להיות מסוכן. מעבר לכך, רק אנשי מקצוע מוסמכים מורשים להשתמש בתנור ולהגיע לטמפרטורות הגבוהות במסגרת תהליך הייצור התעשייתי.

פתח עילי או פתח קדמי?

לקראת סיום כדאי להדגיש את ההבדלים בין תנורי קרמיקה עם פתח קדמי או עילי. פתח קדמי יתאים למפעלים שמייצרים קרמיקה תעשייתית, לאמנים ולבתי ספר, כי הוא מאפשר להשיג תוצאות גבוהות והוא נחשב עמיד במיוחד. לעומת זאת, פתח עילי חוסך בצריכת החשמל והוא בעל כושר בידוד טוב יותר. לתנור עם פתח עילי יש גם מערכת בקרה משוכללת ומפסק ביטחון למקרה של תקלה. הדלת נפתחת בקלות אם מתרחשות בעיות והחיישנים המותקנים בתוך התנור מונעים עלייה לא מבוקרת של הטמפרטורה. אלו תנורים קטנים יותר וניתן להכניס אותם למפתחים של עד 55 ס"מ.

טווח המחירים :

טווח המחירים  של תנורים אלה הוא רחב מאוד, כאשר התנורים הפשוטים והבסיסים יכולים לעלות כ 11-12 אלף ₪ ליחידה, לעומתם תנורים משוכללים ומורכבים יותר יכולים להגיע גם למחיר של מעל ל 30 אלף ₪ .

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן