כמה עולה תשתית אינטרנט?

כמה עולה תשתית אינטרנט

כמה עולה תשתית אינטרנטעל מנת לגלוש באינטרנט יש צורך בשלושה מרכיבים עיקריים: מחשב, ספק אינטרנט ותשתית אינטרנט. בהינתן שיש לכם ספק אינטרנט ומחשב, השאלה המעניינת אתכם היא כמה עולה תשתית אינטרנט, או איך אפשר להשיג תשתית אינטרנט בזול, נכון? ובכן, כאשר מחפשים תשתית אינטרנט צריך להבין שחשוב להתאים בין הספק לתשתית. כלומר: עליכם להתאים את מהירות התשתית למהירות הספק, כי אחרת תקבלו את הנמוך מבינהם, ולא משנה כמה תשלמו על האחר. כיום יש בארץ שתי ספקיות של תשתית אינטרנט, והן בזק והוט. לכן טווחי המחירים האפשריים לא ממש תחרותיים כמו בחו"ל, אבל בכל זאת ננסה להסביר לכם כמה עולה תשתית אינטרנט וממה היא מורכבת.

הגורמים על פיהם נקבע מחירה של תשתית אינטרנט

הגורמים המשפיעים על מחיר רכישת תשתית לאינטרנט הם:

1. מהירות הגלישה
2. חיבור תשתית וטלפון ביחד
3. אמינות התשתית
4. ספק התשתית

גורמים אלה הם העיקריים בקביעת המחיר שתשלמו עבור תשתית אינטרנט, ולהלן פירוט המחירים בהתאם לגורמים אלה:

התחברות לתשתית בלבד

המחיר הנדרש עבור שירותי תשתית אינטרנט תלוי בעיקר במהירות הגלישה הנדרשת לכם. מחירי בזק לתשתית אינטרנט במהירות של 15 מגה הם סביב 69 ש"ח לחודש בעוד שבהוט תתבקשו לשלם 79 ש"ח על אותה המהירות. בבזק ניתן לקבל את התשתית גם ללא קן טלפון בכלל. באופן כללי, התשתית של בזק יותר זולה ויותר אמינה מזו של הוט בתנאים אלה.

התחברות לתשתית וטלפון יחד

חיבור תשתית וטלפון יחד יכול להוזיל לכם את מחיר התשתית, ודווקא בתחום זה הוט עוברת את בזק. המחיר בהוט לתשתית אינטרנט עם טלפון בחבילת 300 דקות לנייח ולנייד עומד על 109 ₪ לחודש עבור מהירות של 12 מגה, ו 139 ₪ למהירות של 30 מגה. עבור תוספת של 200 דקות נוספות לחודש תשלמו עוד 20 ₪. בבזק מציעים חבילה של טלפון ואינטרנט עבור 59 ₪ ל1500 דקות, אבל חבילה זו מתבטלת לאחר חצי שנה, והוא מיועדת רק למתחברים חדשים. גם להוט יש מבצע ב 59 ₪ לחודש עם חבילת שיחות של 1000 דקות.

אמינות השירות

כאשר מבררים כמה עולה תשתית אינטרנט, ניתן להבחין שהשוני בין שתי החברות אינו גדול במיוחד. לכן, מה שחשוב לבדוק הוא אמינות השירות. באופן כללי האמינות של תשתית בזק ברוב איזורי הארץ גדולה יותר מזו של הוט, אך כדאי לבדוק גם אצל השכנים שלכם, ובפורומים שונים באינטרנט לגבי כל איזור ואיזור בנפרד.
כפי שנוכחתם לדעת, כמה עולה תשתית אינטרנט, תלוי בכמה מרכיבים בסיסיים שניתן לשחק איתם בצורות שונות על מנת לקבל מחירים זולים יותר. העובדה שיש כיום רק שתי ספקיות תשתית מנטרלת את האפקט של "מחירי תחרות חופשית", ועד שלא יקומו ספקים נוספים לשירות זה יהיו המחירים די דומים.
הכתבה מאת: מסר תקשוב וייעוץ טכני לתקשורת בע"מ

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן