כמה עולות במות הרמה?

במות הרמה

במות הרמהבמות הרמה משמשות אנשי מקצוע לביצוע עבודות בגובה. הבמות מאפשרות נגישות, בטיחות ויעילות גם בעבודות המתבצעות בגובה רב. אפשר לרכוש את הבמות או להשכירן מהחברות המובילות. ברוב המקרים משתלם יותר לשכור את הבמות, היות והשימוש בהן הוא חד פעמי או מוגבל. יחד עם זאת, חברות העוסקות בשינוע, הטענה או הובלה זקוקות לרכישה של במות, ולכן צריכות לדעת ממה מורכבת הצעת המחיר.

סוגי במות

יש מספר יצרנים מובילים עבור במות הרמה. לצד חברות פרטיות מצרפת קיימות גם חברות אמריקאיות המייבאות מוצרים לישראל, כמו גם חברות סיניות וחברות מובילות אחרות. הדבר החשוב הוא להקפיד על הוראות הבטיחות בעת השימוש בבמות, ולבדוק היטב את העמידה בתווי התקן הנדרשים טרם הרכישה או ההשכרה. מבחינת סוגים, ניתן לזהות מספר דגמים פופולאריים של במות המיובאות לישראל:

– במות חשמליות
– במות דיזל למשטחים בעלי עבירות קשה
– במות זרוע טלסקופית מפרקית או זחלית
– במות זרוע ישרה
– במה אנכית נגררת או חשמלית
– מספריים חשמליות

מרכיבים המשפיעים על המחיר

יצרן

כפי שהוזכר, היצרנים המייבאים את הבמות לישראל נבדלים אחד מהשני בפרמטרים של ניסיון, מקצועיות ומוניטין. יצרנים מובילים ירשו לעצמם לגבות מחיר גבוה על הבמות, לעומת יצרנים שעושים את צעדיהם הראשונים בשוק, ולכן מתמקדים במחירי השקה.

דגמים

הדגם נקבע במידה רבה על פי היצרן. מבחינת הלקוח, הדבר החשוב הוא לבחור דגם המתאים לצרכים שלו. מי שמעוניין בבמות חשמליות צריך להכיר את המאפיינים שלהן לעומת במות דיזל, במות מפרקיות או במות זרוע ישרה.

גובה עבודה במטר

זהו מונח טכני המתאר את היכולת של הבמות. ככל שגובה העבודה עולה, כך צפוי גם המחיר לעלות.

כושר הרמה

כדאי מאוד לקרוא את המאפיינים של הבמות ואת כושר ההרמה שלהן. הכושר נמדד בק"ג וכולל את כל סוגי המטענים.

רוחב המשטח ואורך המשטח במטרים + מרפסת

אורך המשטח ורוחב המשטח הם פקטורים משמעותיים ביעילות של הבמות. משטח ארוך ורחב יאפשר שינוע והרמה של מטענים גדולים, כאשר מומלץ לברר גם לגבי מרפסת שתפקידה לאפשר תוספת עבור המשטח.

משקל עצמי

המשקל קבוע כיצד ניתן יהיה להשתמש בבמה ואילו כלים נדרשים להפעלתה. המחירים משתנים בהתאם לסוג הבמה ובין הספקים השונים. בנוסף, כדאי לזכור כי מנופי הרמה יעילים יותר עבור הרמה של ציוד ומטענים, בעוד הבמות מיועדות להרמת אנשים לגובה ובמקומות צפופים לצרכי שיפוצים, התקנות וכדומה.

עלות השכרת במות הרמה נמדדת לפי יום וטווח המחירים נע בין 450-600 ש"ח. רכישה של במות דרך היצרנים תהיה יקרה יותר ומגיעה לאלפי שקלים, אך ברוב המקרים ניתן כאמור להימנע מכך ולהסתפק בהשכרה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן