כמה עולות הזמנות לחתונה?

תכשיט זהב

הדפסת הזמנות לחתונה היא שירות הניתן על ידי בתי דפוס ברחבי הארץ. עלות השירות נקבעת לפי שורה ארוכה של פרמטרים, אך בכל מקרה חשוב להכיר אותם לפני שמבצעים הזמנה. הנה כל מה שצריך לדעת על הנושא

בני זוג שמתכננים חתונה נדרשים להביא בחשבון הוצאות שונות. בין היתר עליהם להשאיר מקום בתקציב עבור הדפסת הזמנות לאורחים ולבני המשפחה. הזמנות קובעות את אופי האירוע, מכניסות את האורחים לאווירה הנכונה וגם מסייעות להם ברמה הפרקטית. אפשר לנצל את ההזמנות כדי לפרסם את תאריך החתונה ולציין הסדרי חנייה. הזמנות גם משמשות לפרסום כתובת מדויק של המקום בו נערכת החתונה או להוספת פרטי יצירת קשר עם ההורים ובני הזוג עצמם.

כדאי להשקיע לפחות כמה שבועות בהשוואה בין בתי דפוס המציעים שירות של הדפסת הזמנות לאירועים. ההזדמנות צריכות להיות איכותיות, מעוצבות ויפות. כדאי לעצב את ההזמנות לפי הטעם האישי ובמסגרת התקציב. מבחינת הוצאות, חשוב גם להכיר את הגורמים העיקריים המשפיעים על המחיר. כך חוסכים בהוצאות ומונעים עוגמת נפש בחישוב הסופי של עלות החתונה.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים שקובעים כמה יעלה להדפיס את ההזמנות באופן מקצועי:

הזמנות לחתונה
הזמנות לאירועים

א. סוג הנייר – מחירי מוצרי דפוס נקבעים על פי סוג הנייר. ככל שהנייר איכותי, נדיר ועבה יותר, כך צפוי המחיר שלו לעלות. מצד שני, יש היום גם פתרונות סינתטיים ואקולוגיים שלא מחייבים כריתת עצים לטובת הדפסת הזמנות. הדבר החשוב הוא להשוות בין סוגי נייר ולמצוא את ההזמנה המתאימה לאופי האירוע.

ב. גודל ההזמנה – הדפסת הזמנות רגילה מתייחסת לגודל של 15X10, אך ניתן גם להזמין הזמנות בגודל 20X10 ולמעלה מכך. גודל ההזמנה קובע כמה דיו יושקע בהדפסה ומה תהיה עלות הפרויקט.

ג. עיצוב – המחיר הרגיל הוא להדפסת הזמנות ללא עיצוב גרפי. את העיצוב ניתן לבצע באופן עצמאי או מול אנשי מקצוע העוסקים בתחום. במילים אחרות, העלות הממוצעת בענף ההדפסות מתייחסת רק לנייר ולחומרי הגלם.

ד. מעטפות – אי אפשר לשלוח הזמנות לחתונה ללא מעטפות מתאימות, אך עלותן נקבעת בנפרד. יש לצרף את מחירי המעטפות למחיר ההזמנות על מנת לדעת בדיוק כמה יעלה הפרויקט. באופן עקרוני, גם בקטגוריה של מעטפות יש פערי מחירים משמעותיים הנקבעים לפי איכות ועובי הנייר.

טווח מחירים

המחיר להזמנה תלוי בסוג הנייר, בגודל, בגימור ובעיצוב וכמובן במעטפות. טווח המחירים נע בין 3-20 ש"ח להזמנה בודדת, אך ניתן גם לחסוך בהוצאות אם משווים בין בתי דפוס. לצורך השוואה, הדפסת הזמנות בגודל 15X10 תעלה 90-145 ש"ח ל-100 יחידות ולא כולל עיצוב גרפי. הדפסה של הזמנות דומות על צד אחד ובגודל 20X10 תעלה 100-160 ש"ח עבור 100 יחידות וללא עיצוב גרפי מיוחד.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן