כמה עולות יריעות ביטומניות?

יריעות ביטומניות נחשבות לפתרון האיטום היעיל ביותר עבור גגות. במאמר הבא נסביר כמה עולה לבצע עבודות איטום בשיטה הזו ונציג את הפרמטרים המשפיעים על המחיר

איטום גגות עם יריעות ביטומניות

עבודות איטום גגות בעזרת יריעות ביטומניות הן כיום התחליף הנפוץ לאיטום באמצעות זפת. השימוש ביריעות מקובל בשל יתרונות כמו פשטות, יעילות ועלויות נמוכות יחסית. היריעות משמשות לאיטום של כל סוגי הגגות מלבד גגות רעפים. אפשר ליישם אותן על גבי גג חשוף או לחילופין על ריצוף קיים. בעת ביצוע עבודות איטום עם יריעות מן הסוג הזה מנקים את הגג מאבק ולכלוך, מפרקים חלקי איטום ישנים ורופפים ומסירים אלמנטים חודרים כמו עמודים, צנרות וכדומה. לאחר מכן מסירים גם חלקי בטון וטיח מהחיבורים בין הגג והקירות ומבצעים תיקוני בטון בכל המקומות הנחוצים ברצפה ובקירות. לאחר סיום העבודה יש לבצע בדיקת הצפה ומומלץ גם לשקול הלבנה להגנה מפני קרני השמש.

פרמטרים המשפיעים על המחיר אלו הגורמים העיקריים הקובעים כמה עולה לבצע עבודות איטום עם יריעות ביטומניות:

א. סוג היריעות – אפשר לבצע איטום גגות עם יריעות תקניות בלבד ובעובי של 4 מ"מ והלאה. יש גם יריעות בעובי של 10 מ"מ ועלותן גבוהה יותר. סוג היריעות קובע לא רק את המחיר אלא גם את העמידות בפני רטיבות, גשמים ונזקים חיצוניים.

ב. סוג הפולימרים – רוב היריעות מיוצרות עם פולימרים שמטרתם השבחה. סוג הפולימרים מצוין על גבי היריעה ונבחר לפי חוות דעת של אנשי מקצוע. פולימרים באיכות נמוכה יעלו מטבע הדברים פחות מאשר פולימרים משובחים.

ג. שטח הגג – נהוג לגבות מחיר סטנדרטי על איטום גגות בגודל של 10-40 מ"ר. טווחי מחירים אחרים הם על איטום ביריעות לשטח של 40-100 מ"ר ואיטום ביריעות לשטח של 100-200 מ"ר.

ד. עבודות הכנה – המחיר המצוין על ידי אנשי מקצוע אינו כולל עבודות הכנה כגון פירוק דודים או תיקונים בבטון. מצד שני, זו הכנה שחייבים לבצע על מנת ליישם את היריעות לאורך זמן. כדאי לקבל הצעות מחיר שונות מאנשי מקצוע ולבדוק היטב מה כוללת כל הצעה קונקרטית.

יריעות ביטומניות טווח מחירים – יריעות ביטומניות

קשה להצביע בצורה חד משמעית על טווח מחירים של איטום ביריעות ביטומניות. איטום גג בשטח של 10-40 מ"ר עם יריעות בעובי של 4 מ"מ לדוגמא יעלה 100-115 למ"ר, לא כולל עבודות הכנה. איטום גג בשטח זהה עם יריעות בעובי של 5 מ"מ כבר יעלה 115-135 ש"ח לכל מ"ר. איטום גג גדול יותר בשטח של 40-100 מ"ר עם יריעות בעובי 4 מ"מ יעלה 70-100 ש"ח למ"ר ואיטום של אותו גג עם יריעות בעובי של 5 מ"מ יעלה 75-110 ש"ח למ"ר. לצורך השוואה, תיקון מקומי ביריעה ביטומנית יעלה 800-2,000 ש"ח בעוד טווח המחירים של זיפות עומד על 1,500-5,000 ש"ח לכל הגג.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן