כמה עולות מלגזות משומשות?

מלגזות משומשות

כלי רכב ממונע המשמש להעמסת ותובלת מטען הוא ציוד הכרחי בסוגים שונים של ענפי תעשייה ומסחר. הוא מיועד לתפעול שוטף של מפעלי ייצור ובעזרתו ניתן להוביל מטען למרחקים קצרים באופן בטיחותי.

מאפייני המלגזה

כמו כלי רכב רגילים, גם מלגזות הן סוג של רכב משא והן מופעלות באמצעות תמסורת וחלקי הנעה. ההבדל הוא בזרועות הפלדה שמותקנות על גבי הרכב ומוכנסות מתחת למטען. בזכות זרועות הפלדה ניתן להשתמש בכלי הרכב הללו כדי לייעל תנועה של חלפים, חלקים וכלים כבדים. השליטה ברכב היא באמצעות מנגנון בקרה ייעודי ויש דגמים בטיחותיים לעבודה בתוך מקומות סגורים. מבחינת מחירים, יש הבדלים גדולים יחסית בין דגמים משומשים וחדשים.

מלגזות משומשות

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים שקובעים כמה עולות מלגזות משומשות:

א. סוג המנוע – חלק מהדגמים מונעים באמצעות חשמל ומתאימים לעבודות שינוע קטנות וקצרות, לעומת דגמים עם מנוע בנזין או דיזל. מנוע דיזל מאפיין כלי רכב שיכול לסחוב משקל גדול במיוחד והוא מתאים למפעלי ייצור ואולמות תעשייה.

ב. יצרן – גם בתחום השינוע הלוגיסטי יש משמעות גדולה ליצרן החתום על ייצור כלי רכב. ככל שהיצרן מוכר, מפורסם ואיכותי יותר כך צפויים מחירי הדגמים שלו לעלות. העיקרון הזה נשמר בשוק הפרטי ותקף לגבי מלגזות יד שנייה.

ג. מצב מכאני – בניגוד לכלי רכב חדשים שנמכרים ישירות מהיבואן ואין סיבה לדאוג למצב המכאני שלהם, ברכישת דגמים משומשים יש למצב המכאני השפעה ישירה על המחיר. אפשר לחסוך בהוצאות באמצעות התפשרות על מצב מכאני מסוים או לסנן מלכתחילה כלי רכב במצב לא תקין.

ד. בטיחות – דירוג הבטיחות של מלגזות מבוצע לפי עומס מקסימאלי ומרכז כובד קדמי. את המידע ניתן למצוא על שלט קטן שמסופק על ידי היצרן. דירוג בטיחות גבוהה מעלה את מחיר הכלי ודירוג בטיחות נמוך גורם לתוצאה הפוכה.

טווח מחירים

מלגזות משומשות במצב מכאני טוב, עם מנוע דיזל ותו תקן של יצרן מוביל יעלו בערך 20-70 אלף ש"ח. לעומת זאת, דגמים משומשים שדורשים תחזוקה יעלו 5,000-10,000 ש"ח בממוצע.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן