כמה עולות מערכות כיבוי אש למנדפים במסעדות

מערכות כיבוי אש למנדפים למסעדות

מי הם המנדפים ומה הם עושים?

כל מסעדה או בית עסק שמתעסק במזון ומכיל מטבח תעשייתי פולט כמות עשן דולה מכל הבישולים. עשן זה מכיל שמן וחומרים שיכולים להתלקח, יחס עם פעילות המטבח השגרתית הבעיה יכולה להיות חמורה ביותר ולהגיע עד דליקה ושריפה רציניות יותר. תעלות האוורור שפועלות כדי לסלק את העשן אל מחות לבית העסק נקראות מנדפים. המנדפים מסלקים את העשן ביעילות ובמהירות כך שהיא לא מפריעה לעובדים ובטח שלא ללקוחות. המערכת פועלת כל זמן שהמטבח פעיל וכך העבודה ממשיכה להיות תקינה.

מה הסכנות במנדפים למסעדות?

כל מערכת נידוף מחייבת גם מערכות כיבוי אש מתאימות. מערכות כיבוי אש למנדפים במסעדות הן הכרחיות כיוון שהעשן נפלט במשך כל היום, הרי כל היום המטבח עובד, לכן מצטברים על התעלות שמן ושומן שיכולים להיות דליקים מאוד. במקרה שהאש תהיה חזקה, גץ של אש או ניצוץ יעופו לכיוון הלא נכון, התעלות כולם עלולות להידלק. מצב זה יכול להיות מסוכן מאוד ולסכן לא רק את העובדים אלא את כול יושבי המסעדה.

כיצד פועלות מערכות כיבוי אש למסעדות?

• כל מערכת כיבוי מתחילה במיכל כיבוי אחד. הנוזל בטיחותי לחלוטין ולא מסכן איש, אינו גורם נזק לרכוש וגם לא לפלדה או חומרים שיכולים להיהרס בגלל בלייה וחלודה. חשוב לציין שכל חלקי המערכת אינם פוגעים במטבח, הרי יש מסעדות רבות שהמטבח שלהן פתוח לרווחה וכל סועד יכול להתרשם ממנו, זהו חלק מעיצוב המסעדות המודרני. לכן אדם שחושב בגלל פגיעה במטבח ובעיצוב של המסעדה כולו יכול להסיר דאגה מלבו שכן הבטיחות לא סותרת את הנראות.

• המערכת מכילה חיישן טמפרטורה שמרגישה שינויים קיצוניים .המערכת היא מערכת אוטומטית לחלוטין: ברגע שהטמפרטורה עולה, המערכת משחררת את הנוזל אל תוך תעלות האוורור, המנדפים, וגם לכיוון היציאה של האוויר כדי שהשריפה לא תתפשט, וכך הכיבוי מתבצע אוטומטית. בכל מקרה יש מפסק חירום מיידי ביציאה מהמטבח כך שבעת צרה יוכלו עובדי המטבח לצאת ולהפעיל את המערכת.

• המערכת פועלת בחוכמה: מקומות במטבח בהם יש מוקדי אש גדולים כמו אזורי טיגון, יקבלו כמות גדולה יותר של נוזל. לעומת זאת מקומות אחרים יקבלו פחות לפי מה שמתאים להם. בנוסף, המערכת מכבה באופן אוטומטי את הגז והחשמל כדי למנוע שריפה גדולה יותר.

כיצד ומאיפה ניתן לרכוש מערכת כיבוי אש למנדפים במסעדות?

בדרך כלל החברה שמספקת לכם את מערכת הנידוף יכולה לספק לכם גם את מערכת כיבוי האש המתאימה או חברות למיגון אש רבות שנמצאו תבשוק. מחיר מערכת כוללת תלויה מאוד בגודלה ויכולה להתחיל ממחיר של אלפיים שקלים למטבח קטן ועד יותר מעשרת אלפים שקלים כשמדובר במטבח גדול. רמת השכלול של המערכת והעמידה בתקנים חובה מכל וכדאי לבדוק זאת היטב וגם לבקש הסבר פורט על ההפעלה וגם הדגמה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן