כמה עולות מערכות סולאריות?

בשנים האחרונות אנחנו נתקלים בלא מעט גגות שהותקנו עליהם מערכות סולאריות: תחנות דלק, רפתות, מבני תעשייה וגם מבני מגורים. המהפכה הסולארית על הגגות החלה כשמדינת ישראל החליטה לסבסד את עלות התקנת המערכת היקרה על ידי תמריצים של סבסוד תעריפים נדיב. כיום קיימות חברות רבות המספקות שירות התקנת מערכות סולאריות וכן אפשר לקבל הלוואה מהבנק לצורך התקנת המערכת.

מערכות סולאריות – פתרון חסכוני ויעיל!

תפקידה של המערכת הסולארית הוא להזין פוטנציאל חשמלי למערכת החשמל של מדינת ישראל בשעות היום. כידוע, בשעות היום הביקוש לחשמל גבוה ב-10% משעות הלילה בשל צריכה תעשייתית ומשקית. התקנת מערכות סולאריות מעניקה גיבוי נוסף של אספקת חשמל החוסך למדינת ישראל כסף רב בייצור פוטנציאל חשמלי עודף והקמת תחנות חשמל נוספות.

עם השנים הולכים ומאמירים מחירי החשמל בארצנו הקטנה ואזרחים רבים מחפשים אחר דרכים להפחית את ההוצאות התופחות בחשבון החשמל הדו-חודשי.   המערכות הסולאריות מספקות מענה נהדר לבעיה זו ומאפשרות גם לחסוך וגם ליהנות מפתרון ידידותי יותר לסביבה.

יתרונות המערכת הסולארית

  • ביטחון כלכלי – המערכות הסולאריות הולכות להקל עליכם באופן משמעותי וגם לתרוםלכם בהיבט כלכלי. בישראל יש שפע של שמש ברוב ימות השנה והתמורה בהתאם. שימוש במערכות סולאריות מאפשר להחליף כמות ניכרת מהחשמל הנצרך – מה שבא לידי ביטוי בחיסכון ניכר בעלויות השנתיות של משק הבית.
  • מינוף – אם אתם מעוניינים לרכוש ולהתקין מערכת סולארית על גג ביתכם, אפשר לקבל הלוואה ואין צורך לעשות שימוש בהון העצמי כדי לממן אותה. את ההלוואה מכסים לאחר כ-10 שנים וב-10 שנים הבאות אפשר ליהנות מהכנסה פאסיבית.

גורמים המשפיעים על מחירי מערכות סולאריות:

  • שטח סולארי – החלק היקר במערכת סולארית הוא הפאנלים. יותר פאנלים = יותר יקר. אבל במקביל, ככל שההשקעה ביותר פאנלים גדלה, כך הכדאיות גדלה בהתאם.
  • מצב הגג – התקנת מערכות סולאריות הזולה ביותר היא על גג משופע בזווית הנכונה ובכיוון השמש. על גגות שטוחים יש להתקין קונסטרוקציה מתאימה המייקרת את עלות הפרויקט.
  • ממיר – החשמל המתקבל במערכת הינו בזרם ישר וב-12 וולט. לכן יש ממירים שמתאימים את החשמל לסטנדרט של חברת חשמל, זאת אומרת 220VOLT. שימוש בממיר מייקר את העלויות וככל שהממיר איכותי, בעל הספק גבוה ואמין יותר, כך מחירו מאמיר.
  • הלוחות – קיימים סוגים רבים של לוחות סולאריים, איכותיים יותר או פחות. לוח איכותי ישרוד זמן רב יותר, יהיה בעל פחת נמוך יותר ויהיה עמיד יותר לחום המשפיע על הספק הייצור.
  • גורמים נוספים – קיימים גורמים נוספים המשפיעים על מחיר המערכת, כמו המורכבות הטכנית במקום ואישורים.

אז כמה זה עולה?

עלות התקנת מערכות הסולריות מתחילה ב–35,000 ₪ למערכת של 1KWP ויכולה להגיע לכ-120,000 ₪ למערכת של 1KWP שזהו גם הגודל המקסימלי למערכת ביתית.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן