כמה עולות מערכות סינון אוויר?

מערכות סינון אוויר

מערכות סינון אוויר כוללות מסננים בדרגות שונות, מסננים ראשוניים מנייר סיבי זכוכית ומסנני שמן, שקים, שקים קשיחים ופחם פעיל. יש מסנני אוויר ומערכות דירתיות ודגמים המיועדים למוסדות, ממ"קים, ממ"מים ומקלטים בכל הגדלים. המערכת מספקת אוויר לנשימה בעת שהייה במרחבים מוגנים ובמקלטים אטומים.

בנוסף, המערכות אחראיות על אספקת אוויר טרי ומיגון מפני הדף. אורך החיים של המערכת עומד על 20 שנה לפחות ובכפוף לבדיקות תקופתיות. המערכות מותקנות בכל בנייה חדשה ולכן גם בכל ממ"ד. רשויות מקומיות נדרשות להתקין את המערכות במקלטים ובמרחבים מוגנים ישנים. את המערכת בוחרים לפי ייעוד המקלט ובהתאם לגודל שלו.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

ישנם מספר גורמים שקובעים כמה עולות מערכות סינון אוויר:

  1. איכות המרכיבים – כל מרכיב קטן יכול להשפיע בצורה משמעותית על האפקטיביות של המערכת. ככל שהמרכיבים איכותיים יותר, כך צפוי המחיר של המערכת לעלות. כדאי לקנות את המערכת דרך חברה מנוסה ולשים לב לפרמטרים כמו תו תקן ושירות.
  2. גודל – הפרמטר העיקרי המשפיע על עלות המערכת הוא גודל המקלט או החדר שאותו רוצים לאוורר. בחדרים גדולים יש צורך בהשקעה כספית גדולה יותר עבור התקנת המערכת. מנגד, בממ"ד דירתי ניתן להסתפק בתקציב בסיסי על מנת להתקין מערכת איכותית. המידות הסטנדרטיות של המערכת הן גובה 30-40 ס"מ, רוחב של 60-70 ס"מ ועומק של 30-40 ס"מ.
  3. סוג התקנה – התקנה מורכבת מלווה בהוצאה כספית גדולה יותר. מורכבות ההתקנה נמדדת לפי המיקום של הממ"ד, הגובה של הדירה והנגישות.
  4. אסתטיקה – מערכות סינון אוויר אסתטיות עולות יותר ממערכות מוסדיות שאמורות לתת מענה על צרכים פונקציונאליים בלבד. פערי המחירים עשויים להגיע לעשרות אחוזים, כאשר המערכות האסתטיות יקרות יותר.

מערכות סינון אוויר

טווח מחירים

מערכות סינון אוויר עולות 5,000-7,000 ש"ח. אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי התאמת המערכת לאופי החלל, לסוג השימוש ולשאר הפרמטרים. כדאי להקפיד על התקנה מקצועית ולברר לגבי תקופת אחריות. יש לבצע בדיקות תקופתיות של המערכות ולהבטיח את תקינותה במצבי חירום ובעת לחימה.

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן