כמה עולות מצלמות ip

מצלמת אבטחה

מצלמות ip שמבוססת על תשתית רשת אינטרנט מציעות תכונות ייחודיות. התכונות הללו משפיעות על המחיר והן קובעות את פערי העלויות בין הדגמים השונים

מצלמות ip משמשות לצרכי אבטחה, תיעוד ובקרה או פיקוח. הן מבוססות על תשתית רשת האינטרנט ויש להן מספר תכונות ייחודיות. ראשית, מדובר על מצלמות שמחוברות לאמצעי הקלטה אנלוגי לצרכי גיבוי. אפשר להשתמש במצלמות לאחסון סרט מגנטי והן בעלות תשתית דיגיטלית יציבה במיוחד. שנית, המצלמות מספקות פיתרון של תיעוד סרטוני וידאו באיכות גבוהה מאוד. זהו היתרון המשמעותי של המצלמות ומה שמעניק להן הצלחה.

המצלמות פועלות בתשתית של כבלי רשת. ההבדל בין הכבלים יוצר תחזוקה נוחה של המצלמות, אך הוא גם מאפשר במידת הצורך שדרוג, הוספת תקנים והתנהלות מהירה. יש מצלמות רשת שתומכות בפונקציית העברת מתח על גבי הכבל ודגמים מתקדמים לחיסכון משמעותי בחשמל. בנוסף, המצלמות מגיעות עם מערכת הקלטה שמתחברים ליישום ייעודי. הן חוסכות את הצורך ברכישת אמצעי הקלטה חיצוניים וניתן לחבר אותן למחשב אחד. המצלמות לא זקוקות למחשב כדי לפעול, להידלק ולשדר תמונה אלא לצרכי הקלטה בלבד.

פרמטרים המשפיעים על המחיר של מצלמות ip

יש מספר גורמים שקובעים כמה יעלו מצלמות אבטחה לשימוש פרטי, ציבורי, מסחרי או מקצועי:

א. מפרט טכני – הפרמטר החשוב ביותר שמשפיע על המחיר הוא המפרט הטכני. אפשר לגלות פערי מחירים של עשרות אחוזים בין דגמי מצלמות ip. מבחינת הלקוח, הדרך הנכונה לחסוך בהוצאות היא להשוות בין המפרט הטכני של הדגמים השונים. המפרט הטכני כולל רזולוציה, תאורה מינימלית, טווח אפקטיבי לראיית לילה, מספר לדים, עדשה, מיקרופון, עמידות למים, כיוון הארה אוטומטי, מתח הזנה וסוג חיבור. ככל שהמפרט הטכני מתקדם ומשוכלל יותר, כך צפוי המחיר של המצלמות לעלות.מצלמות ip

ב. יצרן – גם בתחום של מצלמות ip יש פערי מחירים בין היצרנים השונים. יצרן מוכר ובעל מוניטין חיובי יגבה מחיר גבוה על המצלמות, לעומת יצרן קטן שינסה להשיג דריסת רגל בשוק. מצד שני, לא תמיד מחיר גבוה מעיד על איכות המצלמה. כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות ולהגדיר מראש את המטרות ואופי השימוש.

ג. ממשק – מצלמות זולות מתאפיינות בממשק בסיסי שמקשה על ניצול היתרונות של חיבור לרשת. לעומת זאת, מצלמות יקרות יותר יציעו ממשק משביע רצון ויגיעו עם כל התוספות.

 

טווח מחירים

מצלמות ip עולות 300-2,000 ש"ח, לפי הפרמטרים המופיעים לעיל. מצלמה משוכללת מסוג צינור אינפרא שמסוגלת לתעד למרחק של 30 מטר תעלה 700 ש"ח בממוצע, לעומת מצלמה בסיסית עם אפשרות לצפייה מטלפון נייד ומחשב תעלה 250 ש"ח. מצלמה משולבת טלפון וידאו אלחוטי עם מנוע ומסך צבעוני תעלה 1,500 ש"ח, אך היא גם תתאים לשיחות וידאו ואבטחה ללא צורך במחשב.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן