כמה עולות משרביות למרפסת?

משרביות

משרביה הינה מבנה עיצובי המגיע מהתרבות האסלאמית ומשמש כמחיצה כבר אלפי שנים. משרביות עשויות בדרך כלל מעץ או מתכת, והינן בעלות פיתוחים עיצוביים בעלי חורים ביניהם, אשר מאפשרים לקבל פרטיות מאחורי המשרביה אולם להכניס אור דרכם. ישנם גורמים רבים המשפיעים על מחירה של משרביה, וכדאי להכירם במידה ואנו מעוניינים ברכישת משרביה למרפסת.

מה משפיע על מחיריהן של משרביות?

  • החומר ממנו עשויה המשרביה: כאמור, משרביות עשויות לרוב מעץ או ממתכת, אולם בשתי קטגוריות אלה ישנם חומרים רבים אשר מהם ניתן להכין משרביות. משרביות למרפסת צריכות להתמודד עם שינויי מזג אויר, ולרוב עם חשיפה גבוהה ללחות ושמש, ולכן חשוב שיהיו מחומר עמיד לתנאים אלה. ניתן לחשוב כי משרביות מברזל יהיו יקרות יותר מאשר משרביות מעץ, אולם לעיתים עץ עמיד או עץ מלא עלולים לעלות יקר יותר אף מברזל, ובחירת משרביה מעץ עמיד עלולה להעלות את מחירה הסופי של המשרביה. בנוסף, קיימות משרביות מפלסטיק או חומרים זולים אחרים אשר מחירן משמעותית נמוך יותר.
  • גודל המשרביה: כמו כל אלמנט עיצובי, גודלה של המשרביהמשרביות משפיע רבות על מחירה הסופי. הן בשל העובדה שיש לעצב שטח גדול יותר והן בשל העובדה שנעשה שימוש בחומרי גלם רבים יותר, ככל שגודל המשרביה גדול יותר, כך עולה גם מחירה. גודלן של משרביות נמדד באורכן וברוחבן, אשר ככל שמדובר בשטח גדול יותר כך יעלה גם המחיר. בכדי להוזיל עלויות, ניתן לרכוש משרביות המחולקות למספר חלקים המחוברים ביניהם לרוב בעזרת ציר, או לרכוש מספר משרביות נפרדות למרפסת. בצורה זו נוכל לקבל את אותה כמות כיסוי למרפסת, אך אולי נפגום במראה העיצובי שלה.
  • עיצוב המשרביה: כאמור, משרביות הינן אלמנט עיצובי בעל פיתוחים רבים בתוכו, אשר הופכים את המשרביה למה שהיא. ככל שהפיתוחים אלגנטיים וייחודיים יותר, כך גם עולה מחירה של המשרביה. כיום ניתן לרכוש גם משרביות בעבודות יד וגם משרביות תעשייתיות הנחתכות בדרכים שונות, כאשר כמובן שמשרביה בעבודת יד תהיה יקרה יותר ממשרביה תעשייתי, אולם לא תמיד תהיה המשרביה בעל המראה הטוב יותר. אלמנט נוסף המשפיע על מחיר משרביות וקשור בעיצוב הינו חזרתו של אותו פיתוח לאורך כל המשרביה. במידה וישנם פיתוחים שונים על המשרביה וסגנונות עיצוביים משתלבים אחד בשני, ערכה של המשרביה עולה וכך גם מחירה, בעוד שכאשר אותו עיצוב חוזר על עצמו מספר רב של פעמים במשרביה המחיר נשאר נמוך יחסית.

ניתן לראות כי ישנם שלושה גורמים המשפיעים על מחיר משרביות, ולכן טווח המחירים הנוצר רחב למדי

מחיר משרביות נע בטווח מחירים רחב למדי, וניתן למצוא משרביות בין המחירים של 15-1,000 ₪ למטר רבוע, אולם כאשר אנו מדברים על משרביות עץ או מתכת, רוב המשרביות יעלו בין 300-800 ₪ למטר רבוע, כאשר כמובן תמיד ישנם יוצאי דופן.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן