כמה עולות רשתות צל?

רשתות צל

רשתות צלכל מי שחי במדינת ישראל מבין וודאי את הצורך בפתרונות הצללה שונים כאלה ואחרים על מנת להתמודד בצורה יעילה עם השמש היוקדת רוב ימות השנה ורוב שעות היום. מסתבר כי בתחום זה נראה כי רשתות צל מספקות פתרון מושלם עבור מזג האוויר הישראלי. ניתן להתקין אותן מחוץ לבית, בחצר, בגינה, במרפסת או על הגג. הן עמידות בפני השמש ומסוגלות לתרום לבידוד תרמי של הבית. הרשתות יוצרות צל המונע עבודה מאומצת של המזגן ולכן ההשקעה בהן משתלמת בטווח הקצר והארוך. מעבר לכך, היום ניתן להשיג רשתות בדוגמאות שונות וכך לתרום גם למראה החיצוני של הבית מבחינה דקורטיבית ועיצובית.

הגורמים המשפיעים על המחיר

יש מספר פרמטרים בולטים הקובעים בין היתר את המחיר של רשתות הצללה:

א. חומר גלם – רשת צל נחשבת פתרון יעיל, חסכוני ופשוט אך האפקטיביות שלה תלויה במידה רבה בחומר הגלם. החומר הוא זה שמתנגד לקרני השמש ומונע את החדירה שלהן אל תוך הבית.

ב. פונקציונאליות – יש רשתות הצללה המשמשות להגנה על הצמחייה בלבד, לעומת רשתות המספקות צל אידיאלי עבור פינות ישיבה. המטרה של הרשת משפיעה על המחיר לא פחות מחומרי הגלם ולכן כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע לפני שמקבלים החלטה.

ג. צבע – לא רבים מזהים את ההבדלים בין רשתות על בסיס צבע. האפשרויות הזולות הן רכישה של רשתות בצבע ירוק, כחול, שחור או בז', אולם קיימות דוגמאות מיוחדות המחייבות השקעה כלכלית גדולה יותר. התוספת לצבע עומדת לרוב על 2 ש"ח למ"ר.

ד. גודל – הפקטור המשמעותי ביותר בקביעת מחיר הרשת הוא הגודל. ככל שהרשת תהיה גדולה יותר, כך המחיר למ"ר יירד אולם העלות הסופית תגדל.

טווח מחירים

המחיר המשוער עבור רשתות צל הוא עד 250 ש"ח, אולם יש הרבה רשתות בטווח מחירים גבוה יותר של 250-450 ש"ח. רשתות בתפירה כפולה עולות 500 ש"ח ומעלה, אולם לא תמיד המחיר הוא הפקטור החשוב ביותר. יש לבדוק את המפרט הטכני של הרשת ולהתאים אותה לצרכים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן