כמה עולות תפילין ומה משפיע על המחיר שלה?

השימוש בתפילין הוא חובה על כל יהודי שומר מצוות, ומדובר באחת המצוות החשובות ביותר, אשר מקורה עוד בתורה. נכון להיום, מקובל מאד לרכוש תפילין עבור נער שמגיע לגיל 13 ועולה למצוות. עם זאת, כמובן שיש לעתים צורך ברכישת התפילין במועדים נוספים, ובעיקר אם הקודמים התבלו ויש לגנוז אותם – ולהתהדר בחדשים. כמובן שמכאן השאלה שעולה היא, כמה התפילין עולות? יש כמובן מספר קריטריונים שונים, אשר יכולים להשפיע על מחירי התפילין, וחשוב להיחשף אליהם, לפני שבוחרים בבתי התפילין.

תפילין

כך תבינו את ההשפעות על המחיר:

 

  • בהמה גסה או דקה – על פי המצוות, בתי התפילין עצמם, צריכים להיות עשויים מעור של בהמה. עם זאת, יש הבדל משמעותי מאד בין תפילין מעור של בהמה דקה, לבין אלו שעשויות מעור של בהמה גסה. באופן עקרוני, רק אלו שעשויות מעור של בהמה גסה נקראות מהודרות, והן נחשבות לאיכותיות הרבה יותר. הסיבה לכך היא שהעיבוד הייחודי של עור הבהמה הגסה, שומר היטב על הקלף שבתוך התפילין, ומונע ממנו להיפגע. כך למשל, את התפילין נופלות על הרצפה בטעות, אין סכנה שקלפי התפילין ייפגעו, וכך התפילין נותרות כשרות לחלוטין. במקרה של עור מבהמה דקה, זה ממש לא המצב – במצבים כאלו, יש חשש שמע בתי התפילין ייפגע, ייפתחו, או שהקלף מבפנים ייפגע, וכשרות התפילין תיפגע. כמובן שבהתאם לכך – גם המחיר של התפילין ישתנה, בהתאם להרכב החומר.

 

  • פשוט או פשוט מהודר – במידה ובחרתם בקטגוריה הזולה יותר של תפילין מעור של בהמה דקה, אזי אתם צריכים לקבל החלטה האם יהיו אלו התפילין הפשוטות, או אלו שנקראות "פשוטות מהודר". מה ההבדל? בעיקר בהדבקה של חלקי העור. אם מדובר על הפשוטות – ההדבקה היא באמצעות דבק בלבד – וחשוב מאד לציין שאלו הן התפילין הזולות ביותר שיש כיום, אלא שיש לזכור שמבחינת הכשרות שלהן, מדובר על תחום ממש אפור ובעייתי. אלו שנקראות פשוט-מהודרות, נחשבות ליותר איכותיות, כי תהליכי העיבוד שלהן הם איכותיים יותר ואין שום חשש לכשרות שלהם – ולכן הן יעלו קצת יותר.

 

  • בדיקה של הקלפים מבפנים – כמובן שאחד מהדברים שיכולים לסייע לכם לדעת שהתפילין שלכם אכן מהודרות וכשרות במיוחד, הוא הכשרות של הקלף מבפנים. הקלף הרי נמצא פנימה כך שאתם לא רואים אותו. לכן, אם בית העסק שמוכר לכם תפילין מצרף לכם צילום של הקלף מבפנים, כולל גם בדיקת כשרות מיוחדת שמבצעים באמצעות מחשב – כמובן שהדבר מעיד על האיכות של התפילין. במקביל – זה כמובן יכול להעלות את המחיר.

 

מהם המחירים המקובלים?

טווח המחירים עבור התפילין הוא רחב במיוחד – התפילין הזולות ביותר יכולות לעלות גם בין 400 ל800 ש"ח. לעומת זאת, אם מדובר על התפילין האיכותיות יותר מבהמה דקה המחירים ינועו בין 1,300 ל2,000 ש"ח. כשהתפילין עשויות מעור של בהמה גסה והן מהודרות במיוחד – המחירים יכולים להתחיל ב2,000 ₪ ומשם לעלות.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן