כמה עולים דקים לגינה ומה משפיע על המחיר שלהם?

אחת הדרכים היפות ביותר לשדרג את הגינה הביתית שלכם, היא להתקין בה דקים. בעזרת הדקים, אתם חסוכים בשטח אש ידרוש טיפול והשקיה, ומצד שני אתם מקבלים ריצוף עם תחושה טבעית, שמתאים גם למנוחה וגם לאירוח. כמובן שכעת, אתם תשאלו את עצמכם מהו המחיר הצפוי עבור דקים לגינה, ואיך בכלל קובעים את טווח המחירים ההגיוני במקרים כאלה? הנה כמה מהקריטריונים אשר משפיעים על המחיר של הדקים שיותקנו בגינה שלכם, והדרך הנכונה לתמחר את הדק.

העקרונות שמנחים את מחירי הדקים

  • גודל הדקים – כמובן שהמחיר עבור דקים לגינה הוא תמיד לפי מ"ר. זה אומר שיש מחיר בסיס למ"ר אחד, ואותו עליכם להכפיל בסך השטח. כלומר – ככל שהדק יהיה גדול יותר, המחיר הסופי יעלה.
  • על מה הוא מותקן? – זה בהחלט קריטריון שישפיע על המחיר של הדקים, כי זה תלוי בקלות ההתקנה. אם אתם מתקינים את הדק בגינה על גבי ריצוף שכבר קיים בגינה (למשל אם יש לכם כבר ריצוף של גרניט פורצלן, או ריצוף בעזרת בטון), הרי שהתקנת הדק תהיה הרבה יותר פשוטה – השטח כבר מפולס לגמרי, והדק ייתפס בצורה נוחה יותר. לעומת זאת, אם אתם מתקינים את הדקים על שטח חשוף לגמרי בגינה של אדמה – הרי שההתקנה תהיה יותר מורכבת, ומכאן המחיר יעלה.
  • סוג העץ – זה כנראה הקריטריון שישפיע יותר מכל על המחיר של דקים לגינה ולכן יש להיות ערניים היטב כשבוחרים את סוג העץ! ככלל, רוב העצים שמשווקים כיום לדקים הם עצים טובים ואיכותיים, אבל ברור שיש בכל זאת הבדלים באיכות. ישנם עצים שנחשבים לטובים, אך הם אינם בשיא האיכות, והם גם נשחקים מהר יותר, ועמידים פחות לתנאי אקלים ודורשים יותר חידוש. היתרון הוא בכך שהמחיר שלהם יהיה נמוך יותר באופן משמעותי למ"ר, ואולי אתם תעדיפו אותם. אם תרצו דקים מעץ איכותי יותר, אשר כמעט ולא דורש טיפול, ושומר תמיד על מראה טבעי ואיכותי – הרי שאתם תצטרכו לשלם מחיר גבוה יותר.
  • דקים סינתטיים ומעוצבים – ישנה קטגוריית מחיר נפרדת לגמרי עבור הדקים הסינתטיים לגינה. היתרון בדק הסינתטי זה שהוא לא דורש מכם שום טיפול, אפשר להזמין אותו בכל עיצוב ובכל גוון שרוצים, ומצד שני הוא גם נותן עדיין תחושה טבעית. יש לזכור שמחירי הדקים הסינתטיים הם לרוב יקרים יותר מאלו של הדקים הרגילים – אם כי לא בהכרח. הם בעיקר פשוט חלק מטווח המחירים העליון.

ומה יהיה המחיר הסופי למ"ר?

אנו נציין את המחיר למ"ר אחד, ואתם תדעו להכפיל אותו כמובן בגודל הסופי של הדק לגינה שלכם. באופן עקרוני, הדקים הבסיסיים יותר ונמוך לדקים לגינה יהיה בין 400 500 ש"ח. המחיר הממוצע יהיה עד למחיר של 700 ש"ח למ"ר, ואילו הדקים היקרים והאיכותיים ביותר, יכולים גם להגיע למחיר של 1,000 ש"ח למ"ר

דקים לגינה

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן