כמה עולים חומרי ניקוי לשטיחים?

חומרי ניקוי לשטיחים

השוואת מחירים נכונה בין חומרים יכולה לעזור לשמור על שטיח נקי וגם לחסוך בהוצאות. במאמר הבא נציג את הפרמטרים המרכזיים המשפיעים על העלות ואת טווח המחירים הממוצע

שטיח נקי משפר את איכות החיים ויכול לשנות לחלוטין את האווירה בחלל הפנים של המשרד, הבית או העסק. השטיח צריך להתאים לעיצוב מבחינת צבעים ודקורציה ויש לו גם ערך מוסף פונקציונאלי. באמצעות שטיח ניתן לשמור על בידוד תרמי ואקוסטי ולחסוך בהוצאות חימום במהלך החורף. מעבר לכך, שטיח ברמה גבוהה קל לניקוי ולתחזוקה. השאלה היחידה בהקשר הזה היא כיצד בוחרים חומרי ניקוי מתאימים.

מומלץ לקרוא היטב את הוראות היצרן המופיעות על גבי החומרים. יש להבטיח התאמה בין אופי החומרים הפעילים לבין סוג השטיח, הבד והאריגה. חומרי ניקוי לא מתאימים עלולים לגרום נזקים בלתי הפיכים  לשטיח ולפגוע במראה שלו. מעבר לכך, את השטיחים רצוי לנקות אחת לתקופה מסוימת רק לאחר אוורור ושאיבה.

 

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים שיקבעו כמה יעלה לכם לשמור על שטיח נקי:

א. מותג – כמו בחומרי ניקוי אחרים, גם בתחום השטיחים יש משמעות למותג. יצרני חומרי ניקוי בינלאומיים גובים מחירים גבוהים בהשוואה ליצרנים מקומיים. לא מומלץ לבחור חומרי ניקוי רק לפי המותג ותמיד כדאי לאסוף המלצות על חומרים ספציפיים. יש למצוא את שביל הזהב בין מותג איכותי ומוכח לבין מחיר נוח.

ב. כמות וגודל – הפרמטר הזה קובע את מחיר חומרי הניקוי עבור פעולות בסיסיות בשטיחים ביתיים, לבין פעולות מקצועיות של ניקוי תעשייתי. אפשר לרכוש חומרי ניקוי בעלות של עשרות שקלים בלבד ולהשתמש בהם במשך מספר חודשים. לחילופין, יש אריזות חיסכון של חומרים במשקל 20-40 ק"ג. אלו חומרים המיועדים לתעשיות או למכבסות מקצועיות.

ג. שימוש – אופי השימוש בחומרי הניקוי משפיע על המחיר לא פחות מהמותג או הגודל. חומרי ניקוי רב פעמיים נמכרים במחיר גבוה בהשוואה לחומרי ניקוי חד פעמיים, אך הם משתלמים בטווח הארוך. יש להתאים את אופי השימוש לסוג התחזוקה של השטח וגם לגודל שלו. בהרבה שטיחים ניתן להסתפק בחומרי ניקוי חד פעמיים בלבד, או לשלב את החומרים הבסיסיים עם מרכיבים פעילים אחרים.

 

טווח מחירים של חומרי ניקוי לשטיחיםחומרי ניקוי לשטיחים

העלות של חומרי ניקוי בסיסיים לשטיח עומדת על 30-50 ש"ח. במחירים אלו ניתן לרכוש קצף לשטיחים ולנקות אותם ביעילות, במהירות ועם תוצאות מפתיעות. לצורך השוואה, רולר לחיסוך הלכלוך מעל אריגים ושטיחים עולה 100-150 ש"ח. הרולר מציע ניקיון רב פעמי עבור אריגים והגלגלות שלו עשויות סיליקון. ברולר גדול שעלות 150 ש"ח ומעלה יש ידית מתכווננת המותאמת גם לניקוי רצפות, קירות ותקרות.

לסיכום, שטיח נקי הוא פונקציה של השקעה כספית. הגדירו את רשימת הצרכים ובחרו חומרי ניקוי המתאימים לשטיח בבית או במשרד.

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן