כמה עולים חלקי חילוף שונים לרכב?

חלקי חילוף לרכב

בעלי מוסכים וגם אנשים פרטיים מתעניינים לעיתים קרובות בעלות של חלקי חילוף לרכב. במאמר הבא נציג את הפרמטרים המשפיעים על המחיר ואת המחירון המקובל בענף

חלקי חילוף לרכב קובעים את האמינות ואת רמת הבטיחות ברכב. בקטגוריה של חלקים מן הסוג הזה ניתן למצוא לדוגמא הגה כוח, ציריה, אלטרנטור, סטרטר ועוד. אפשר להחליף את החלקים לאחר הצטברות תקלות או בעקבות בלאי ושחיקה. לחילופין, יש בעלי רכבים שמבקשים להחליף חלקים מסוימים לטובת שדרוג הרכב. ההחלפה יכולה להתבצע באופן עצמאי על ידי בעלי רכבים עם רקע טכני או במוסך ייעודי.

החלקים מיובאים לארץ על ידי חברות שונות. ניתן לרכוש חלקי חילוף לרכב דרך מוסך היבואן, במוסכים פרטיים ובמוסכים מורשים. ההבדל בין המחירים לא תמיד נובע מאיכות החומרים, אלא מגורמים אחרים המשפיעים על העלות הסופית ללקוח.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים שקובעים כמה יעלו הגה כוח, ציריה, אלטרנטור, סטרטר וכדומה:

א. יצרן – חלקי חילוף לרכב יוקרתי יהיו יקרים יותר בהשוואה לחלקים של רכב סטנדרטי. באופן עקרוני, ככל שהרכב יקר יותר כך צפויים מחירי החלקים שלו לעלות. היצרן מחליט באילו חומרי גלם להשתמש על מנת לייצר את החלקים והאם לתת אחריות.

ב. דגם – גם לדגם הספציפי של הרכב יש משמעות. כאן ההבדלים הגדולים הם בין קטגוריות של רכבי מיני, סופר מיני, משפחתי, טנדר ועוד. דגם הרכב משפיע על החלקים המתאימים ועל המחירים שלהם עבור המוסך והלקוח. לפי הדגם אפשר לדעת האם לרכב יש תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית וכיצד מופעל המנוע.

ג. שנה – שנת הייצור של הרכב מאפשרת להתאים לו חלקים ספציפיים. היות ודגמי הרכבים המובילים משתנים בצורה יחסית משמעותית כמעט מדי שנה, הגדרת השנתון היא חלק בלתי נפרד מהתאמת חלקים. בנוסף, השנתון משפיע על המחיר כי חלקים חדשים יעלו יותר מחלקים של רכבים ישנים.

ד. משומש או חדש – אי אפשר לדעת כמה יעלו חלקי חילוף לרכב מבלי להתייחס למצבם המכאני. הפרמטר המשפיע על המחיר קשור לשאלה האם מדובר על חלק חדש, או על חלק ישן שפורק מרכב אחר לאחר תאונה. פערי המחירים בין חלקים חדשים וישנים יכולים גם להגיע לעשרות אחוזים.

טווח מחירים

מתנע (סטרטר) משומש לדגם אוטומט ומנוע בנזין של חברת מיצובישי לדוגמא יעלה 200 ש"ח, בעוד מתנע לרכב סמארט יעלה 400 ש"ח. עם זאת סטרטר משומש למרצדס יעלה מעל 1,000 ש"ח. אלטרנטור חדש למיצובישי יעלה 1,250 ש"ח, בעוד אלטרנטור משומש ליונדאי יעלה 600-800 ש"ח. אלטרנטור למנוע דיזל של רכבי טאטא יעלה 300-400 ש"ח. גלגל הגה לרכב טויוטה יעלה 200-300 ש"ח, משאבת הגה תעלה 3,500-4,000 ש"ח וציריה לרוב הדגמים תעלה 800-1,200 ש"ח.

 

חלקי חילוף לרכב

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן