כמה עולים לוחות סולאריים ומה משפיע על המחיר?

לוחות סולאריים
לוחות סולאריים
לוחות סולאריים

לוחות סולאריים הם בעצם לוחות אשר משתמשים בחום ואנרגיית השמש במטרה להמיר אנרגיה זו לצורך הפקה של חשמל סולארי. ללוחות סולאריים יש מספר יתרונות שונים כאלה ואחרים, אשר  ביניהם: חיסכון כספי לטווח ארוך בכך שאתם עושים שימוש בלוחות למטרת יצירת חשמל סולארי, שמירה על איכות סביבה טובה יותר, וניצול הסביבה למטרת יצירת החשמל. בסופו של דבר לוחות סולאריים מונעים זיהום סביבתי, ומפחיתים את התלות שלנו בנפט. אז כמה עולה לוחות סולאריים? מה משפיע על המחיר שלהם? הכל בהמשך.

הפרמטרים המשפיעים על המחיר של לוחות סולאריים

אז נשאלת השאלה "כמה עולים לוחות סולאריים?" ובכן, הנה כמה פרמטרים אשר מן הסתם עשויים להשפיע על מחירם של לוחות אלה בפועל:

  • ניצול הלוח הסולארי – מדובר באחד מן הפרמטרים החשובים ביותר אשר משפיעים על המחיר הכללי של הלוח. בעיקרון, ניצול הלוח הסולארי בעצם מתייחס לכמות האנרגיה מן השמש אשר מומרת על ידי הלוח לחשמל סולארי. כלומר, ככל שניצול הלוח הסולארי גדול יותר, כך כמות החשמל שתיוצר בזמן ממוצע תהיה גבוהה יותר, וכמובן שבהתאם המחיר יהיה יקר יותר מטבע הדברים.
  • קילוואט לשעה – קילוואט היא בעצם יחידת המידה בה נמדדת האנרגיה החשמלית הנצרכת, ובהתאם החיוב לצרכן. כלומר, ככל שמדובר בצריכה גבוה יותר של קילוואט, כך גם המחיר יהיה בהתאם כמובן.
  • גודל הלוח – כמובן שגודל הלוח משפיע גם הוא על המחיר. התקנה של לוח גדול יותר תעמוד על סכום כספי גבוה יותר, וכמובן שגודל הלוח מנצל יותר אנרגיה מהשמש, כך שבסופו של דבר גם ניצול האנרגיה של הלוח יהיה גבוה יותר וכך גם המחיר.

אז כמה עולה לוחות סולאריים?

העלות ללוח סולארי מתחילה בכמה מאות שקלים ללוח קטן בעל 10 קילוואט, ומגיעה עד לכמה אלפי שקלים ללוחות גדולים יותר, המגיעים לכ145-190 קילוואט. כמובן שגודל הלוח מותאם לגג ביתכם בהתאם לבקשתכם, וכמובן שבאפשרותכם לבחור את כמות הקילוואט בהתאם לכמות שאתם מעוניינים לצרוך.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן