כמה עולים לוקרים לבתי ספר/מכללות?

לוקר הוא מקום אחסון קטן שיכול להינעל. לוקרים קיימים כדרך קבע בצבא, במכוני כושר, בבריכות ציבוריות וגם בבתי ספר ובמכללות. ללוקר יש שימוש אחד והוא אחסון של פריטים חשובים ושימושיים כשבבתי ספר הדגש הוא על ספרי לימוד וכל שאר הפריטים שמשתמש בהם בתלמיד או הסטודנט. לוקרים מוכרים בעיקר מסרטי הקולג' שנמצאים בארצות הברית אך גם במדינת ישראל לאט לאט תופסים הלוקרים מקום של כבוד בבתי הספר בכל הגילאים. הלוקר בנוי בדרך כלל משניים או שלושה מדפים בו התלמיד או הסטודנט יכול לסדר את הספרים שלו, חוברות הלימוד ואף עטים נוספים וכלים בהם הוא משתמש וגם ציוד אישי כמו קופסאות אוכל, כלים כמו צלחות פלסטיק או כוסות חמות.

יתרונותיו של הלוקר בבתי ספר ומכללות

• מידי שנה ישנן מחלוקות רבות בנוגע לציוד אותו נושאים התלמידים לבית הספר. משקל הגוף מהווה נתון מכריע בנוגע לסחיבת הציוד כאשר ההמלצות משתנות מידי פעם וכיום עומדות על סחיבת ציוד עד כחמישה עשר אחוזים ממשקל הגוף. הבעיה קיימת גם אצל ילדים קטנים בכיתת א' ו-ב' כיוון שהם קטנים ואינם חזקים כדי לסחוב כמות גדולה של ספרים וגם לתלמידים בתיכון שסוחבים כמות גדולה וכבדה של ספרים בהתאם למערכת שלהם שלרוב מכסה חלק גדול מהיום. באמצעות הלוקר, יוכלו התלמידים להשאיר את הספרים והאביזרים שלהם בלוקר וכך תיפתר הבעיה שיכולה לגרום לכאבי גב לא פשוטים.

• לתלמידים יש תירוצים קבועים שנדמה שכולם נולדו איתם. אחד הנפוצים שבהם הוא "שכחתי את הספר בבית". אף אחד לא אוהב לגלות שהוא שכח ספר לימוד אך בחלק מהמקרים תלמידים שוכחים בכוונה כיוון שהספרים שוקלים לא מעט. בכל מקרה, הלוקר יפתור את כל הבעיות כך שהספרים יהיו בלוקר קרובים לכיתת הלימוד וכל תלמיד יוכל להשתמש בכל הספרים בלי לשכוח אותם ובלי לסחוב אותם. כך יוכל התלמיד לתכנן את הלמידה שלו ולקחת לביתו רק את הספרים עמם הוא צריך ללמוד למבחן הקרוב או לחזור על החומר.

• כשיש לוקר לכל תלמיד, הלוקר יכול להיות גם מקור לביטוי האישי שלהם. כל תלמיד יוכל לעצב את הלוקר שלו לפי הגבולות המקובלים לפי אמנים שהוא אוהב, עיצובים בצבעים מועדפים או תמונות.

גם ללוקר יש חסרונות

אמנם לוקרים משפרים משמעותית את בעיות הגב של התלמידים ובעיות השכחה שתוקפות אותם בגיל צעיר אך לוקר עולה כסף ועל ההורים לשלם במשך כל חודש. מחיר ללוקר נע בין 150 ל200 שקלים וכשפורשים את התשלומים למשך שנה שלמה התשלום החודשי לא גבוה. עם זאת, הורים שלהם מספר תלמידים יכולים להיקלע לבעיה בגלל התשלומים בנוספים בעיקר אלו שאין להם הכנסה משמעותית. עובדה זו יכולה ליצור הבדלים בין התלמידים ולחלק אותם לכאלה שיש להם לוקר וכאלה שאין להם. בנוסף, תלמידים עלולים לשכוח את ספרי הלימוד בלוקר ולגלות בבית לפני מבחן שהספר לא נמצא.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן