כמה עולים מדפים לעסק?

מדפים לעסק

כמעט כל עסק זקוק שיהיו לו מדפים – לא משנה אם מדובר על עסק למכירת ספרים, מכולת למכירת מזון, עסק למכירת צעצועים, מקום שמוכר ציוד משרדי, משרד עורכי דין, משרד רואי חשבון, או כל עסק אחר – המדפים הם פשוט חובה. המדפים מאפשרים לנו להניח את התכולה של העסק בצורה מסודרת ומאורגנת – בין אם עבור שימוש פנימי של העובדים, ובין אם עבור הלקוחות (זה כמובן תלוי מאד באופי העסק). כמובן שאתם שואלים את עצמכם, כמה בכלל עולים מדפים לעסק? מחיר המדפים מושפע כמובן מלא מעט קריטריונים שכדאי להכיר, בכדי שהבחירה שלכם תהיה נוחה ומושלמת.

מדפים לעסק

כך קובעים את מחירי המדפים

  • מהות המדפים – זה מוזר קצת לדבר על מהות עבור מוצר פשוט כל כך, אבל האמת היא שמדובר על קריטריון מכריע למחיר של המדף! השאלה היא כמובן, האם המדפים צריכים לשמש רק אתכם בלבד כעובדי העסק – או שיש להם מטרה נוספת: למשל לתצוגה של מוצרים שונים? במילים אחרות – האם העסק שלכם הוא חנות שמוכרת מוצרים לקהל הרחב – או עסק מתחום המקצועות החופשיים למשל. אל תשכחו שכאשר צריך למכור מוצרים רבים – יש צורך בכמות הרבה יותר גדולה של מדפים, יש צורך במערך הרבה יותר משמעותי (למשל – מדפים למחסן, אל מול המדפים לתצוגה) ובקיצור – ההוצאות עבור המדפים גדלות פי עשר ואף יותר.
  • חומרי הגלם – יש כמובן הבדלים משמעותיים מאד במחירי המדפים, לפי חומר הגלם שממנו הם עשויים. כך למשל, מערכת אחת של מדפים מפלסטיק או ממתכת, תהיה כמובן זולה יותר, מאשר סט של מדפים איכותיים מעץ טבעי משובח. המחיר מושפע כמובן גם מרמת היוקרה של מדף משדר – למדף מעץ טבעי יש השפעה חיובית מאד על הנראות של העסק, והם משדרים יוקרה רבה – לעומת מדפי המתכת שנראים יותר פשוטים – וכמובן מדפי הפלסטיק שמשדרים פשטות רבה. השאלה היא כמובן האם תמיד היוקרה היא פרמטר. כך למשל, כשמדובר על מדפים לסופרמרקט – אין טעם בהכרח שהכל יהיה עם מדפי עץ, ומדפי מתכת יכולים להספיק. אפשר כמובן לשקול רכישה חלקית של מדפי עץ לחלקים מסוימים בעסק (אם נמשיך בדוגמה של סופרמרקט – המדפים למכירת היין למשל).
  • עמידות ואיכות – פרמטר אחד שישפיע על המחירים של מדפים לעסק, תלוי בעמידות לאורך זמן של המדפים. גם אם ניקח למשל מדפים ממתכת – הרי שיש מתוכם כאלה שעמידים יותר ואיכותיים יותר, יש כאלה שיכולים לשאת משקל גבוה יותר, וכיו"ב. אל תשכחו שגם הפרמטר הזה חשוב – אך יכול לייקר את המחיר.

 

מהו המחיר הסופי של המדפים?

קשה מאד לקבוע, כי יש כל כך הרבה פרמטרים. מערכת פשוטה יכולה לעלות כ200 ש"ח בלבד – אך מערכות גדולות מאד יכולות להגיע גם ל3,500 ש"ח ואף מעבר לכך – וחשוב לדעת שהכל תלוי בסוף, בצרכים האישיים של העסק שלכם.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן