כמה עולים מכשירי שמיעה קטנים?

אנשים שסובלים מליקויי שמיעה בדרגות קושי שונות יכולים להיעזר במכשיר שמיעה ככלי עזר לשיפור השמיעה ולהתמודדות טובה יותר עם האתגרים הקיימים. הטיפול בליקוי שמיעה הוא נקודתי ומותאם אישית לכל מטופל בהתאם לסוג הליקוי, דרגת חומרתו ומשתנים נוספים. כתוצאה מכך ישנו היצע נרחב של מכשירי שמיעה מסוגים שונים, המכשירים השונים נבדלים זה מזה בדרכים שונות, אחת מהן היא בגודלם. כיום לעומת פעם, בהחלט ניתן למצוא מכשירי שמיעה קטנים ומתקדמים שמציעים את מיטב החידושים בתחום.

מה ההבדל בין מכשירים קטנים לגדולים?

יש לציין שאיכותו של מכשיר השמיעה אינה נמדדת בגודלו. עד לפני כמה שנים המכשירים הגדולים היו בקדמת הבמה, בשל גודלם הם לא הוכנסו לתוך האוזן עצמה אלא הונחו מאחורי האפרכסת. אולם ככל שחלף הזמן והטכנולוגיה בתחום התקדמה, פותחו מכשירי שמיעה קטנים וזעירים, כמעט בלתי נראים, אותם ניתן להכניס לתוך האוזן, ולהיראות בלי אך להרגיש עם. מכשירי השמיעה הקטנים נסתרים ואינם חשופים לכל אדם, יחד עם זאת הם אינם מתאימים לכל המטופלים.

למי מתאימים מכשירי שמיעה קטנים?

ישנם סוגים שונים של ליקויי שמיעה בדרגות חומרה שונות. כך לדוגמה ישנם ליקויים זמניים אשר נגרמים כתוצאה מדלקת חריפה, פקק באוזניים או מסיבות אחרות לעומת ירידה בשמיעה כתוצאה מליקוי שמיעה עצבי, ליקוי שמיעה הולכתי או שילוב בין השניים. לרוב מכשירי שמיעה קטנים מתאימים למגוון רחב של ליקויי שמיעה, אך נחוץ גם שתעלת האוזן תהיה רחבה מספיק על מנת שניתן יהיה להכניס אליה את המכשיר. מכשירים זעירים פחות מתאימים לילדים בשל מורכבות התפעול. כמובן שההתאמה צריכה להתבצע לאחר בדיקה רפואית ואבחון מעמיק של הבעיה. תהליך התאמת המכשיר מתבצע במכון המתמחה בבדיקות שמיעה והתאמת מכשירי שמיעה לכל סוגי הליקויים.

מכשירים דיגיטליים ואנלוגיים

הן מכשירים קטנים והן מכשירים גדולים נחלקים לשני סוגים: מכשירי שמיעה דיגיטליים ומכשירי שמיעה אנלוגיים. מכשירי שמיעה אנלוגיים פועלים להגברת הצלילים בסביבתו של האדם שמשתמש בהם, כאשר לא ניתן באמצעותם לווסת את עוצמת הצלילים ורעשי הרקע. לעומתם ישנם גם מכשירי שמיעה דיגיטליים אשר מבוססים על מנגנון ממוחשב. מכשירים אלו מציעים וויסות מקסימלי של עוצמת הצליל וניתן להתאים אותם למגוון גדול יותר של ליקויי שמיעה.

עלויות

העלויות של מכשירי שמיעה משתנה ממכשיר למכשיר. לרוב מכשירי שמיעה דיגיטליים יהיו יקרים יותר ביחס למכשירי שמיעה אנלוגיים. כמו כן העלויות תלויות בסוג הביטוח של קופת החולים בה אתם חברים, שכן לרוב הן מציעות סבסוד על קניית מכשירי שמיעה שינוכה מהסכום הכללי. באופן כללי טווח המחירים של מכשירי שמיעה נע בין 1,000 ₪ עבור מכשירי שמיעה בסיסיים לבין 12,000 ₪ עבור מכשירי פרימיום מתקדמים. מעבר לעלות המכשיר עצמו יש לקחת בחשבון שגם תידרשו לשלם על בדיקת שמיעה, בהנחה שזו מתבצעת באופן פרטי.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן