כמה עולים מפוחים?

מפוחים

אוויר לא נקי המכיל גזים רעילים וריחות לוואי חזקים של עשן וחומרים אחרים בולטים במיוחד במפעלים תעשייתיים, במיוחד מפעלי תעשיה כבדה. עם זאת, אוורור וסינון האוויר נחוץ גם במסעדות, במיוחד באזור המטבח המלא עשן וריחות טיגון, במפעלי תעשיה קלה, כמו תעשיית הטקסטיל או המזון ואפילו בתעשיות ההייטק. בנוסף, היום אף אזור אינו חף מאוויר לא נקי. לכן, אוורור מתמיד נחוץ לא רק בסביבות תעשייתיות אלא גם בבתים. גם שמירה על סביבה ביתית נקיה הוא חשוב לבריאות דיירי הבית. מפוח מספק את האפשרות להחלפת אוויר הנושא בתוכו חומרים מזיקים או לכלוך באוויר נקי יותר. החלפת האוויר באמצעות מפוחים, בין אם מפוחים ביתיים ובין אם מפוחים תעשייתיים יוצרת סביבה נקיה, נעימה ובריאה יותר.

 

מהם מפוחים?

מפוחים הם שם כללי למכשירים המבצעים הזרמת אוויר. ישנם מפוחים אשר רק מזרימים אוויר, לעיתים אוויר חם, וישנם מפוחים האחראים על יניקת אוויר מזוהם, הזרמתו אל מחוץ לחלל בו הם מותקנים והכנסה פנימה של אוויר נקי. מפוחים ביתיים כוללים גם את המפוחים עימם באמצעותם אנו מפנים עלים יבשים בגינה. מפוח כזה רק מזרים אוויר המעיף את העלים הצידה. מפוח המזרים אוויר חם נמצא בשימוש בקרב בעלי מקצוע העוסקים בעבודות עדינות כמו צורפות לצורך ייבוש הדבק. ישנו גם מפוח להוצאת עשן המונח על הבמה במופעים שונים. מפוחים האחראים על החלפת האוויר מבצעים כאמור גם פעולת יניקה של אוויר וגם הזרמתו.

 

מפוחים ביתיים

 מפוחים ביתיים יכולים להיות שימושיים מאוד באזור המטבח למשל. גם בבתים הריחות העולים מן המטבח הם כבדים לעיתים וקשים לנשימה. מפוח ביתי מותקן פעמים רבות על הגג ומחובר אל החלל אותו הוא מטהר באמצעות צינור דמוי ארובה. מפוח גג יונק את האוויר במטבח, לדוגמה, מזרים אותו החוצה, יונק אוויר נקי מן החוץ ומזרים אותו פנימה. כך מתבצעת החלפת האוויר. מפוח יכול להיות מותקן גם על הקרקע או בצמוד לקיר.

 

 מפוחים תעשייתיים

 מפוחים תעשייתיים נדרשים לעבודה אינטנסיבית בהרבה מן המפוחים הביתיים. לכן, עוצמת המנוע שלהם תהיה חזקה יותר ועבודתם תהיה מהירה ובעלת עוצמה רבה. מפוחים תעשייתיים ובכלל יכולים להיות מפוחים צנטריפוגליים אשר מבצעים את החלפת האוויר באופן סיבובי או מפוחים ציריים. המפוחים  נבדלים זה מזה בגודלם ותכונותיהם.

ישנם מפוחים זעירים המיועדים להזרמת אוויר קר או חם למכונות ומעורבים בתהליך הייצור עצמו. ישנם מפוחי תעלה המותקנים בתוך תעלת אוורור וגודמפוחיםלם קטן לעומת מפוחים גדולים יותר.

ישנם מפוחים העמידים בפני לחץ גבוה או מיועדים לסילוק חומרים מסוכנים. בכל מקרה, כאשר מדובר על מפוח תעשייתי האמון על סינון האוויר בתוך אולם הייצור הגדול, חשוב שיהיה בעל מנוע חזק מאוד שיעמוד בעומסים גבוהים ויהיה חסכוני בחשמל ככל שניתן.

 

טווח מחירים של מפוחים

מפוחים בייתים ניתן להשיג כיום ב-100 שקלים לבין 600 שקלים כאשר השוני במחיר בא לידי ביטוי לפי סוג החברה המייצרת את המפוחים וסוג החומר שבו היא משתמשת לבניית המפוח.

מחירו של מפוח תעשייתי נע כיום בין 2,000 שקלים לבין 12,000 שקלים כאשר השוני במחירים בא לידי ביטוי בסוג המפוח המבוקש אותו מתאימים לפי סוג התעשייה שבה יש צורך במפוח.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן