כמה עולים מקררים מסחריים?

מקררים מסחריים

מקררים מסחריים או מקררים תעשייתיים הם מקררים המספקים כוח קירור עוצמתי במיוחד, כשזהו למעשה ההבדל המרכזי בינם לבין המקררים הביתיים. ניתן למצוא מקררים תעשייתיים-מסחריים בבתי חולים, בתי מרקחת, מכוני מחקר, חברות תרופות, רשתות שיווק, מפעלי מזון ועוד. קיים מגוון רחב ביותר של מקררים מסחריים הנבדלים אלה מאלה במספר פרמטרים.

כך, לדוגמה, אם מדובר במקררים הנמצאים בשימוש ברשתות השיווק, יש לשים דגש במיוחד על העיצוב והנראות. מקררים הנמצאים בשימוש בתעשיית התרופות למשל, מצוידים במערכת מתקדמת לבקרת טמפרטורה, שכן כל סטייה ולו של עשירית המעלה, עלולה לחבל באיכות המוצרים. כמו כן, המקררים התעשייתיים נבדלים אלה מאלה בנפחם. ישנם, למשל, מקררים תעשייתיים המתאימים יותר למכולות או למרכולים קטנים יחסית וישנם מקררי ענק שניתן למצוא בעיקר במפעלים.

מה משפיע על העלות של מקררים מסחריים?

גורמים רבים ושונים משפיעים על עלות מקררים תעשייתיים. להלן כמה מהם:

  • מספר הידיים שעבר המקרר – בדומה לתחום הרכב, גם בתחום הקירור ככל שהמקרר עבר יותר ידיים, כך עלותו תהיה נמוכה יותר בהתאם. בדרך כלל מומלץ לרכוש מקררים יד ראשונה, מכיוון שרק כך ניתן ליהנות מאחריות מלאה לאורך זמן ולדעת בוודאות שהמקרר שנרכש הוא תקין לחלוטין.
  • נפח הקירור – פרמטר נוסף המשפיע בצורה משמעותית על העלות הסופית של המקרר הוא נפח הקירור. העלות הגבוהה ביותר היא של חדרי הקירור התעשייתיים, שכשמם כן הם – חדרים של ממש, שניתן הלכה למעשה להלך בהם.
  • יצרנית המקרר – ככל שהמוניטין של היצרנית איכותי יותר, כך עלות המקרר גבוהה יותר בהתאם. זאת מכיוון שהחברות המובילות בתחום ידועות בזכות מקררים מסחריים איכותיים שלהן, המספקים יכולות קירור מעולות למשך שנים ללא תקלות. בין החברות המובילות בתחום המקררים המסחריים חשוב להזכיר למשל את KLIMASAN, UGUR, INOMAK ועוד.
  • התאמות לתקנים – בכל ענף הדורש מקררים תעשייתיים, ישנם תקנים ייחודיים שלפיהם בודקים את איכות המקרר ואת מידת ההתאמה שלו לענף. כך, למשל, יש תקנים למקררים הנמצאים בשימוש בתעשיית התרופות, תקנים הרלוונטיים לאחסון תרופות בבתי מרקחת ועוד. זוהי הסיבה שבגינה לעולם לא תמצאו מקרר ביתי בבית מרקחת מורשה. ההתאמה לתקנים השונים משפיעה גם כן בצורה משמעותית על עלותו הסופית של המקרר.
  • עיצוב המקרר – מקררים בעיצוב מיוחד, התורמים לנראות של בית העסק, בדרך כלל יהיו יקרים יותר ממקררים בעלי עיצוב פשוט ובסיסי.

טווח המחיריםמקררים מסחריים

לאור כל זאת, אין זה פלא שטווח המחירים של המקררים המסחריים רחב בצורה בלתי רגילה. בקצה האחד של הסקאלה אנחנו מוצאים מקררים שעלותם לא עוברת את האלפים הבודדים, כמו לדוגמה מקררי השתייה הקלה שניתן למצוא במכולות ברחבי הארץ, המכונים "מקררי קוקה קולה". מקררים אלה ניתנים לרכישה בדרך כלל החל ממחיר של 3,000 ₪.

לעומתם, אנחנו מוצאים בקצה השני של הסקאלה חדרי קירור גדולים, כאשר מחירים של מקררים אלה יכולים להגיע אפילו למאות אלפי שקלים, מכיוון שבין היתר הם דורשים תכנון מיוחד ונבנים לא אחת בהתאמה אישית לצורכי הקירור של העסק ותנאי המבנה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן