כמה עולים קולטי שמש?

קולטי שמש כשאתם ניגשים לחשב את התקציב להתקנת דוד השמש שלכם, קחו בחשבון שמעבר לדוד עצמו, יש גם משמעות להתקנה של קולטי שמש. התפקיד של הקולטים, הוא בעצם לקלוט לתוכם את קרני השמש, לאגור את החום שלהם, ודרך צינורות מיוחדים להעביר את החום לתוך הדוד, ומכאן לחמם את המים שבדוד, ולספק לכם מים חמים בלי יש שצורך להשתמש בדוד חשמלי לאורך רוב הקיץ ועונת המעבר! אולם, איך בכלל מחשבים את המחיר של קולטי שמש? הנה כמה קריטריונים, אשר ישפיעו על מחיר הקולטים.

מהזכוכית ועד למסגרת

  • סוג הזכוכית – יש שני סוגים מרכזיים של זכוכיות לקולטי שמש – זכוכית רגילה וזכוכית מחוסמת. במקרים שבהם יש זווית מעולה לקולטים באקלים שהוא חם רוב השנה, זכוכית רגילה בהחלט תספיק. הזכוכית המחוסמת מתאימה יותר למקרים שבהם האקלים בעייתי, יש בעיה בזווית ההצבה של הקולטים, וכיו"ב. הזכוכית המחוסמת כמובן תעלה יותר.
  • גודל הקולטים – זה קריטריון שמשפיע מאד על המחיר של קולטי שמש. באופן כללי, ככל שהדוד עצמו גדול יותר, אתם גם צריכים קולטים גבוהים יותר, שיוכלו לספק יום חום לכמות גבוהה יותר של מים. זה בעיקר נגזרת של כמות הנפשות שיש בבית, וגם של האקלים ששורר באזור רוב השנה.
  • מסגרת הקולטים – לרוב הקולטים, יש מן מסגרת של פח רגיל ומגלוון שנותנת להם את הבסיס הטוב. אבל למי שגר באזור המרכז כדאי לשקול אפשרות למסגרת מיוחדת מפלדת אל חלד, משום שבאזור מישור החוף יש אחוזי לחות גבוהים שלעולים לפגוע במסגרת של הקולטים – וכמובן שהדבר משפיע על המחיר.

 

ומה המחיר הסופי של הקולטים?

המחיר של קולטי שמש מושפע כאמור ממגוון רחב יחסית של גורמים. הקוטלים הזולים ביותר יעלו לרוב בין 800 ל1,200 ש"ח. הקולטים הממוצעים עולים בין 1,300 ל1,700 ש"ח, והקולטים היקרים בקטגוריות השונות, יעלו לרוב בין 1,800 ל2,300 ש"ח.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן