כמה עולים רהיטי יוקרה?

בחירה נכונה של רהיטים יכולה לשדרג את חלל הפנים של המשרד, העסק או הבית אך היא כרוכה כמובן בהוצאה כספית מסוימת. במאמר הבא נסביר מה משפיע על המחיר של דגמי יוקרה וכיצד בוחרים את הרהיטים המתאימים

רהיטים קובעים את האווירה והאופי של חלל הפנים. מלבד התפקיד הפונקציונאלי של רהיטים מסוימים ובסיסיים כגון כיסאות, ספות ושולחנות, יש משמעות דקורטיבית למיקום שלהם בבית או במשרד. כמו כן, הרבה עסקים מנצלים את הנוכחות של רהיטים על מנת לשפר את הרושם הראשוני שאותו הלקוחות מקבלים וכך להניע אותם לפעולה.

הבעיה היא שיש גם המון סוגים שונים של רהיטים ובעיקר פערי מחירים של עשרות אחוזים. את הפער הגבוה ביותר בין המחירים של הרהיטים ניתן לראות בדגמי יוקרה לבין דגמים רגילים. עם זאת, ניתן גם להצביע על פרמטרים מסוימים שקובעים את מחיר הרהיטים ואת ההשקעה הכספית הנדרשת בהם.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים שיקבעו כמה יעלו רהיטי יוקרה לשימוש ביתי, משרדי או עסקי:

א. גודל ומידות – כל הרהיטים ללא יוצא מן הכלל מתומחרים לפי גודל ומידות. הגודל של הרהיטים משפיע על המחיר כי הוא מייצג את ההשקעה הנדרשת בייצור שלהם. מטבע הדברים, עולה יותר כסף לייצר רהיטים במידות גדולות ולכן גם המחיר שלהם ללקוח גבוה יחסית.

ב. מוניטין של היצרן – ברהיטי יוקרה יש משמעות גדולה מאוד לעניין של מוניטין. למרות שיש רהיטים שמיוצרים בדיוק באותה שיטה ומאותם חומרי גלם, התדמית של היצרנים עשויה לגרום לפערי מחירים של מאות ואלפי שקלים. למעשה, ככל שהמוניטין של היצרן יהיה חזק יותר כך צפוי גם המחיר של הרהיטים לזנק.

ג. סוג הרהיטים – אין מחיר קבוע לרהיטי יוקרה כי כמעט כל אחד מהם הוא בעל מאפיינים אחרים. מצד שני, אפשר להצביע על טווח מחירים עבור רהיטים בכל קטגוריה כגון ספות, כורסאות, כיסאות, פינות אוכל, שולחנות, מזנונים, ויטרינות, ארונות ואפילו ריהוט משלים. השאיפה היא לזהות את דגמי היוקרה מתוך כל קטגוריה ולהפיק מהם ערך מוסף.

רהיטי יוקרה

טווח מחירים של מחירי יוקרה

על רקע האמור לעיל אפשר להבין את טווח המחירים המקובל עבור רהיטי יוקרה. בכל הנוגע לספות למשל, טווח המחירים מתחיל מ-750 ש"ח עבור ספה דו מושבית מבד ומגיע עד 7,000 ש"ח במערכת ישיבה מעור של מותגים גדולים ומפורסמים. לשם השוואה, כורסאות יעלו 500-16,000 ש"ח ויש דגמים יוקרתיים שעושים מסאג' לכתפיים ולגב.

לבסוף, כיסאות יעלו 200-1,200 ש,ח לפי רמת העיצוב שלהם ופערים לא פחות גדולים ניתן לראות סביב המחירים של פינות אוכל, שולחנות ומזנונים. אם רוצים לקנות ויטרינות, יש להפריד בין רהיטי יוקרה לסלון שיעלו 1,000-5,000 ש"ח לבין ספריית קודש שתעלה 2,500-6,000 ש"ח לא כולל עיצוב לפי מידות בהתאמה אישית.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן