כמה עולים רמקולים מוגברים?

כמה עולה כספת לבית

מה הם רמקולים מוגברים?

זוכרים שבעבר כשישבתם בבר, או הייתם במועדון וניסיתם לפתח שיחה ופשוט לא הצלחתם לשמוע את עצמכם מדברים בגלל המוזיקה? אז הרמקולים המוגברים נועדו בדיוק בשביל לפתור את הבעיה הזו. אם בעבר כאשר רמקולים היו מחוברים למערכת סאונד כולם פעלו באותו הווליום, אז המצב כיום השתנה הודות לפיתוח רמקולים מוגברים. רמקולים מוגברים הם רמקולים אשר ניתן לכוון את הווליום של כל אחד מהם בנפרד. כלומר, אם ברים או אולמות אירועים רוצים ליצור הבדל בעוצמות השמע בין אזור הישיבה לרחבת הריקודים, ניתן לעשות זאת באמצעות רמקולים מוגברים וכיוון הווליום לעוצמות שונות בכל אחד מהאזורים. רמקולים אלו למעשה שינו לגמרי את תרבות הפנאי והם מאפשרים דינמיות גבוהה יותר של מקומות בילוי ופנאי.

מה משפיע על מחיר רמקולים מוגברים וכמה הם עולים?

  • גורמים המשפיעים על מחירי רמקולים מוגברים – קיימים מגוון גורמים אשר משפיעים על מחירי רמקולים מוגברים. הגורם הראשון הינו היצרן של הרמקולים. ממש כמו בכל תחום אחר ישנה חשיבות מאוד גדולה ליצרן, אם מדובר במותג מותג ונחשב אז עלות הרמקולים גדלה משמעותית, ואם מדובר ביצרן קטן עם שם לא מוכר, המחירים לרוב יהיו נמוכים הרבה יותר. כמו כן, גם לסוג הרמקול יש השפעה על המחיר. ניתן למצוא סוגים שונים של רמקולים מוגברים, החל מרמקולים פשוטים ועד לסאב מוגבר, סאב כפול, line array, ועוד. נוסף על כך, גם גודל והספק הרמקולים משפיעים בצורה משמעותית על מחירם. רמקולים מוגברים גדולים עם הספק גבוה יעלו הרבה יותר מרמקולים קטנים עם הספק נמוך. ולכן, כאשר רוכשים רמקולים מוגברים חשוב להתאים את הגודל ואת ההספק שלהם לצרכי אולם האירועים, הפאב, או המקום בו אתם מתכננים להציב אותם.רמקולים מוגברים
  • איפה ניתן לרכוש רמקולים מוגברים – רמקולים מוגברים מצויים לרוב בחנויות המתמחות במערכות סאונד וברשתות לציוד הגברה. מאחר וזהו ציוד מקצועי לא ניתן לרכוש אותו בחנויות רגילות בדרך כלל.
  • מהו טווח המחירים האופייני של רמקולים מוגברים – ניתן למצוא רמקולים מוגברים בטווח רחב מאוד של מחירים אשר מושפע כמובן מהיצרן, גודל הרמקולים, ההספק, וסוג הרמקול. הרמקולים הכי זולים מתחילים מ-550-765 ₪ כאשר מדובר ברמקולים קטנים יחסית בעלי הספק נמוך. רמקולים בינוניים עולים בטווח מחירים של 1,000-2,700 ₪ בהספקים משתנים, כתלות באיכות היצרן. רמקולים מקצועיים באיכות יצור טובה עולים בסביבות 2,700-5,500 ₪, ואילו רמקולים מקצועיים מתוחכמים המשלבים מערכות סאונד שונות יכולים אף לעלות לטווח מחירים של 15,000-37,000 ₪.

האיכות קובעת את המחיר

טווח המחירים הכולל של רמקולים מוגברים הוא 550-37,000 ₪. טווח רחב זה מראה את המגוון האדיר שיש בתחום הרמקולים המוגברים ועד כמה שוני יש בין רמקול אחד למשנהו. לכן, לפני שרוכשים רמקולים מוגברים חשוב להתייעץ עם מומחי סאונד אשר יעזרו לכם לבחור ברמקול המתאים ביותר עבורכם.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן